در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علیرضای تیوال درباره نمایش سگ‌ها و استخوان های مادرم: آثار شوم یک جنگ داخلی عبری- عربی بر زن و مرد، خرد و کلان که در قاب یک
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:04:54
آثار شوم یک جنگ داخلی عبری- عربی بر زن و مرد، خرد و کلان که در قاب یک اردوگاه نظامی نمایش داده می شود. یک کار خوب و منسجم که میشه اسمش رو گذاشت نمایش. وقتی حرکت به درستی به کمک کلمات نداشته ی متن بیاد، هم مفهوم بهتر منتقل میشه و هم مبتذل نیست. برعکس جلافتهای برخی انسانهای سطحی که هنر دوم را وسیله جذب مخاطب سطحی می پندارند.
بازیها همه یک دست و عالی. میزانسن، نور و موسیقی بسیار خوب هرچند برخی اوقات ناهماهنگ که میشه به حساب اجرای اول گذاشت. اما چرا نمیتونم ۵ بدم و به ۴ بسنده کردم.
چون اولا به نظر من طراحی صحنه اصلا با فضای نمایش همخوانی نداره و درثانی حرف تازه ای از نمایش در نمیاد. به ویژه، همانطور که در عنوان نمایش جانوری مثل سگ با واو عطف به استخوانهای مقدس مادر معطوف شده است، در کل اثر هم یک جور حس نفرت پراکنی نسبت به مقام مادر توش هست که اصلا نمی پسندم.
ضمنا خلاصه داستان گویای داستان نیست.
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
سلام دوست عزیز! پی در پی مشخص است که از این ممیزی ها دل پری دارید که چندان هم بیراه نیست. ولی باور بفرمایید که میشه اسم جذاب انتخاب کرد و در عین حال گودرز و شقایق را به هم معطوف نساخت! همانطور که میشه سطح تحمل و وضعیت عصبی را طوری تنظیم کرد که با اندک نظر مخالف، گمانه زنی برای وضعیت شغلی و ماموریتهای پیشین و پسین طرف مقابل ذهن شریف را درگیر نکند!
۱۴ شهریور ۱۴۰۱
سلمه غیاثی
در مجموع تئاتر شریفی بود و روایت داستان، روایت جذابی بود که درباره جنگ هست با محوریت زنان و چالش های پیش روشون در جنگ. متن هم متن منسجم و درخشانی بود با بازی های خوب که البته می تواند در اجراهای ...
سلام خانم سلمه
به گمانم استفاده از این صفت شریف برای نمایش نادرست است. چندین بار در نوشته عزیزان دیدم اما قرعه به نام شما افتاد. حتما بیننده محترمی چون شما با استفاده از کلمات روان و ساده به خوبی می توانیدتجربه یکتایتان را با ما درمیان گذارید.
۱۸ شهریور ۱۴۰۱
پیام مقیمی
سلام خانم سلمه به گمانم استفاده از این صفت شریف برای نمایش نادرست است. چندین بار در نوشته عزیزان دیدم اما قرعه به نام شما افتاد. حتما بیننده محترمی چون شما با استفاده از کلمات روان و ساده به ...
سلام و وقت بخیر
مقصودم از اینکه کار، کار شریفی هست؛ دغدغه نویسنده کار برای مواجهه مخاطب با چنین موضوعی هست که قطعا مقصود خانم خالقی چیزی فراتر از جنگ بالکان بود و به ذهن لازمانی و لامکانی رو متبادر می کرد و در کلیت کار تلویحاتی وجود داشت که تامل برانگیز بود. مونولوگ های خانم سلامت برای من نسبت به سایر بازیگرهای زن، جذاب تر بود و به نظرم بیش تر مخاطب رو درگیر می کرد. انتخاب موسیقی ها هم در کار به نظرم خیلی درست و بجا و طراحی لباس عالی بود. اما با این وجود، وجه دراماتیک کار می تونست بهتر از این باشه و مخاطب را بیش از این ها درگیر کنه.
۲۵ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید