در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Marzi Khoshpasand درباره نمایش جشن تولد: جشن تولدی که جشن تولد نیست واقعه در مسافرخانه ی کوچکی اتفاق می افتد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:01:32
جشن تولدی که جشن تولد نیست
واقعه در مسافرخانه ی کوچکی اتفاق می افتد که سالها متروک مانده و تنها مسافری که در آن سکنا گزیده در واقع بخش جدایی ناپذیری از آن مسافرخانه شده و مسافرین تازه واردی که با ورود خود سکوت و آرامش و انزوای آنرا بهم ریخته و تاریکی به ارمغان می آورند .
در واقع این مسافر خانه ی کوچک نماد جامعه ای است که افراد حاضر در آن به انزوا کشیده شده و مسافرین تازه واردی که خود مأمور و معذور در اجرای فرامین حکومت های استبدادی هستند . مامورینی که به آنها ماموریت داده شده تا عضو جدا شده را به جرم نافرمانی و سرپیچی از بایدها و نبایدهای مطرح شده به اسارت مجدد درآورند و برای سرنوشت و زندگی آن تعیین و تکلیف کنند. مردم جامعه ای که تخطی و خروج از آن به خواست و اراده ی خودت در زیر شلاق های حاکم استبدادی رنگ می‌بازد و به اسارتی گرفته میشوید که هیچ چیز آن در دستان شما نیست و این حاکم است که برای تو تعیین و تکلیف می کند.
{ها استنلی ما از تو آدم دیگه ای می سازیم. از تو یک مرد می سازیم، شاید هم یک زن، یک آدم دیگه ای میشی ، کسی که یاد میگیره تو روزهای مقدس چطور زانو بزنه و سیاستمدار بشه.}
همه ی این اتفاقات در شب تولدی رخ می دهد که می تواند سرآغاز زندگی جدیدی برای هر فرد باشد اما برای استنلی تئاتر ما سرآغاز فرورفتن مجدد در تاریکی و قهقرا میشه هنرمندی که سرخورده از جامعه ی مستبد و فرورفته در معادلات سیاسی کثیف، انزوا رو برای ادامه ی زندگی خود برگزیده و جامعه ای که با داشتن ... دیدن ادامه ›› حکومت استبدادی برای تبدیل افراد خودش به آن چیزی که میخواهد از هیچ تلاش و سیاهی ای فروگذاری نمیکند (گرفتن هویت افراد جامعه به طرز وحشتناک و با توسل به زور و خشونت توسط مامورینی که خود نیز به نحوی آگاهانه یا ناآگاهانه قربانی این چرخه ی خشونت هستند )
shahin chegini، stanco، سپهر و آرین خزائی این را خواندند
علی شایقی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید