در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | ehsan khoshkhoo: نگاهی به فیلم درسواوزالا به کارگردانی:آکیرا کوراساوا ((انسان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:26:01
نگاهی به فیلم درسواوزالا
به کارگردانی:آکیرا کوراساوا



((انسان کلید درهای طبیعت را گم کرده است.))
جان میلتون
خلاصه داستان: این فیلم در ژانر #سفروماجراجویی که بیشتر به #مستندهای مردم شناسی شباهت دارد می باشد.
داستان کاوش های مردم شناسی روس که ... دیدن ادامه ›› به جهت جستجو و کشف سرزمین های ناشناخته کشور پهناور روسیه به این مناطق سفر می کند با مردی جنگلی بنام
در سو آشنا می گردد.
درسو کاراکتری شیرین و کاریزماس که مخاطب رابا شکل و ظاهر و نوع گفتارش همراه می‌کند؛بیشتر به شمن (جادو درمانگر؛سیبری) می ماند که اعتقاد زیادی به روح #طبیعت و خدایان چند گانه دارد؛به قوانین #جنگل احترام می‌گذارد و ارزش قائل است؛وطبیعت برایش محترم و مقدس شمرده می شود.
آشنایی و ارتباط سرهنگ نظامی روس با درسو به دوستی عمیقی چون پیر و مرید در #عرفان ایرانی منجر می‌شود. شخصیت درسو #تنهایی عمیقی در درونش دارد که به علت مرگ و از دست دادن عزیزانش(زن؛فرزندانش) از جامعه و انسان‌ها دور شده و به طبیعت رازآمیز و مقدس پناه آورده ودر سایه سار آن به آرامش رسیده است؛این دوستی سرهنگ با درسو که حکم پیر و راه بلد  رادارد سبب کشف مکان های جدید و ناشناخته ای می گردد.
#آکیراکوراساوا  درمتفاوت ترین ساخته اش که به گمان نگارنده؛ بعداز خودکشی نافرجامش می باشد تا حدودی کاراکتر شخصی خود را در شخصیت درسو می‌بیند و بااو همذات پنداری می‌کند.
دست به ساخت فیلمی سفارشی زده است که نسبت به آثار قبلیش در سطح پائین تری از لحاظ ریتم و زمان بندی و سبک فرمال قراردارد؛از منظر #سینماتوگرافی؛؛ بیشتر سکانس های فیلم برای نشان دادن زیبایی های طبیعت و فضاسازی بالنزهای واید ؛لنز نرمال۵۰م م ؛ در نسبت ابعاد پرده عریض(سوپر اسکوپ )با #نگاتیو در شرایط سخت آب و هوایی و تحمل سختی ها گرفته شده؛؛ که به مستند بودن و باور پذیری تصاویر کمک زیادی نموده است.
اگر فیلم را بخواهیم به دو بخش تقسیم بندی کنیم در بخش اول: سکانس های ماجراجوئی  و جستجو در طبیعت؛ببیننده با زیبایی بصری خاصی که بارنگ ها و نور طبیعی محیط گرفته شده و همچون  قاب های نقاشی گونه می‌ماند مواجه است که دیدن فیلم را دوچندان می‌کند؛؛ ولی در بخش دوم؛ باورود به شهر؛با فیلم معمولی و ساده ای سرکار داریم که با ریتم کند و زمان زیاد؛ حوصله تماشاگر را سر می‌برد.
در آخرسخن؛ این فیلم می‌تواند تلنگری به انسان امروز بزند که طبیعت و دنیای پیرامونش را مخدوش و زخمی نموده و  کلید درهای طبیعت را گم کرده است.

#فیلم
#زیبایی‌های طبیعت
#نقد فیلم
#سینمای ژاپن
#یادداشت فیلم
#سینما
# آکیرا_کوراساوا

۰

۰

۰