در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | فاطمه خامنه درباره نمایش آنتیگونه: به نظرم مهمترین پرسشی که باید بعد از تماشای این نمایش مطرح بشه اینه که
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:32:42
به نظرم مهمترین پرسشی که باید بعد از تماشای این نمایش مطرح بشه اینه که یه ایده تا کجا میتونه جذاب باشه؟ و یا اصلا تئاتر میتونه فقط متکی به ایده ... دیدن ادامه ›› باشه؟

در یکی از زن محورترین نمایش های تاریخ (آنتیگونه)، بازیگر زن عامدانه حذف میشه (مثلا سهوا به اجرا نمیرسه) و تماشاگر که بی خبر از پشت پرده ماجراست، ابتدا این رو توهین به خودش تلقی میکنه اما بعدا یک تماشاگر باهوش تر از بقیه میگه این حذف عمدی بوده و مفهومی اجتماعی و سیاسی داشته.
ایده جذابیه اما آیا بعد از لو رفتنش باز هم جذابه؟ راستش من که این ماجرا رو از قبل می دونستم، وقتی به تماشای نمایش رفتم از حذف بازیگر زن نه شگفت زده شدم و نه حتی بهم برخورد. در واقع یه تئاتر بسیار معمولی دیدم که همه چیزش از قبل برام اسپویل شده بود. ایراد کار اینجا بود که همه چیزش همون یدونه ایده بود. ایده ای که الان دیگه به کمک دیوار تیوال برای همه اسپویل شده.
من درس بزرگی از این نمایش گرفتم، اون هم اینکه یک ایده گنده، فقط برای یک بار جذابه. وقتی لو بره، همه چیزش از دست میره. پس یک تئاتر که باید سی شب یا شصت شب ادامه پیدا کنه و هربار از نو خودش رو متولد کنه، هرگز نباید فقط به یک ایده گنده متکی باشه.
البته اینکه متوجه بشی این فریب هست هم خیلی به هوش ربطی نداره به نظرم. اکثر افرادی که میدونستن از قبل براشون اسپویل شده بود.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲
مشکل همینه که فقط همین ایده ازش مونده.اجرا و متن بسیار سطحی و دم دستی تر از این حرفهاست که بخواد ذره‌ای شک ایجاد کنه حداقل تو بچه‌هایی که تئاتر زیاد می‌بینند من این اتفاق رو کم دیدم.ایده خام خام مونده و اصلا پرورش پیدا نکرده.خیلی از رفقای تئاتر بین تو همون برخورد اول متوجه شده بودن و اتفاقا دوست هم داشتن و یه سریا مثل من و عزیزان دیگه دوست نداشتن که به مبحث سلیقه هم برمیگرده که صد البته سلیقه هر دو طرف قابل احترامه...
۰۷ بهمن ۱۴۰۲
محمدرضا بخشی
مشکل همینه که فقط همین ایده ازش مونده.اجرا و متن بسیار سطحی و دم دستی تر از این حرفهاست که بخواد ذره‌ای شک ایجاد کنه حداقل تو بچه‌هایی که تئاتر زیاد می‌بینند من این اتفاق رو کم دیدم.ایده خام ...
حقیقتا من در طول اجرا شک کردم ولی وقتی در پایان نمایش هیچ اشاره ای بهش نشد و از درب سالن بیرون اومدنی دیدم همه دارن ناسزا میگن دیگه باور کردم :)) به هر حال ربطی به هوش و تئاتری بودن و اینا نداشت چون این همه اصرار در فریب مخاطب حتی بعد از پایان اجرا رو من جایی ندیده بودم :)))
۰۷ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید