در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | احمدرضا حجارزاده درباره نمایش از نظر سیاسی بی ضرر: ضمن عرض درود و خسته نباشید به همه‌ی اعضای گروه نمایش «از نظر سیاسی بی‌
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:13:02
ضمن عرض درود و خسته نباشید به همه‌ی اعضای گروه نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر»، باید بگویم این نمایش بی‌تعارف و اغراق یکی از بهترین آثار کمدی بود که دست‌کم طی ده سال گذشته دیدم.
بنده به عنوان تماشاگری که اغلب نمایش‌های آقای ابراهیم پشت‌کوهی را دیده‌ام، با تماشای نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» شگفت‌زده شدم، چون می‌دانم که اصولاً کمدی، سبک کار این کارگردان محترم جنوبی نیست.گرچه آقای پشت‌کوهی معمولاً در همه‌ی کارهایشان رگه‌های از طنز را دارند اما ایشان با کارگردانی نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» به عنوان اولین نمایش کاملاً کمدی خود، نشان دادند در این ژانر هم بسیار ماهر و توانا هستند و می‌توانند مخاطب خود را غافلگیر بکنند و به وجود بیاورند.
نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» یک اثر عالی و بی‌نقص است که از دو گونه‌ی طنز کلامی و موقعیت بهترین بهره را برده است. البته شاید شوخی‌های کلامی نمایش برای مخاطبانی که اهل کتاب و سینما هستند، بیش‌تر قابل درک باشد. با این‌حال، برداشت آقای پشت‌کوهی از رمان «مامور مرگ‌های غیراتفاقی» (به قلم جناب حسام حیدری)، بسیار خلاقانه و حرفه‌ای بوده است. نویسنده ضمن وفاداری به بستر اصلی داستان، نگاه هنری و ادبی خود را به متن افزوده و نمایشی دیدنی، شنیدنی و بی‌نهایت خنده‌دار پدید آورده است.
کارگردان در خلق موقعیت‌های مختلف نمایش موفق بوده و با فضاسازی درست، به باورپذیری نمایش و همراهی تماشاگر با اجرا کمک کرده. بازی‌های نمایش یکدست و به‌یادماندنی است. بخصوص آقایان وحید آقاپور و اتابک نادری و خانم‌ها گاتا عابدی و مرضیه صدرایی با بازی‌های شیرین و بانمک‌شان در نقش‌های خود می‌درخشند. ... دیدن ادامه ›› موسیقی آقای بهرنگ عباسپور مثل سایر کارهایش در نمایش‌های آقای پشت‌کوهی، فوق‌العاده و در خدمت فضای نمایش است.
اگر به تماشای یک نمایش کمدی درجه‌یک و از نظر حرفه‌ای بی‌نظیر علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنم نمایش «از نظر سیاسی بی‌ضرر» را از دست ندهید. شک ندارم به یکی از بهترین خاطره‌های نمایشی شما تبدیل می‌شود.
پیروز و مانا باشید و همیشه بدرخشید.