در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | کمند شمس درباره نمایش کمدی الهی: «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» در کتاب کمدی الهیِ دانته، ویرژیل راه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:19:37
«عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست»

در کتاب کمدی الهیِ دانته، ویرژیل راهنمای دانته از جهنم به‌‌سوی برزخ است. وقتی دانته با دیوار بزرگی از آتش روبه‌رو می‌شود و وحشت می‌کند، ویرژیل به او می‌گوید: «انتخاب دیگری نداری. این آتشی است که می‌سوزاند، اما از بین نمی‌برد.» ولی دانته همچنان می‌ترسد. ویرژیل ترس او را حس می‌کند، دست روی شانه‌اش می‌گذارد و تکرار می‌کند: «انتخاب دیگری نداری.» دانته نیز عزم خود را جزم می‌کند و وارد می‌شود.
همه‌ی کسانی‌که زندگی می‌کنند با این دیوار آتش روبه‌رو خواهند شد. این اجرا هم مانند ویرژیل راهنمای دوزخ به‌سوی دیوار آتش است و هریک از ما باید به‌تنهایی عبور کنیم. بعداز آن دیوار نیز خودمان راهنمای خودمان می‌شویم. این اجرا مثل ویرژیل نمیخواهد راهی به ما نشان می‌دهد؛ حتی راه‌حل ممکن!
برای من که در آشفتگیِ دیوانه‌وار اندوه به سر می‌برم تصاویری عرضه کرد که تا چند ساعت بعد بتوانم به آن‌ها متوسل شوم. عشق‌‌ورزیدن و از دست‌‌ دادن و همراهی‌‌کردنِ و رفاقت با یکدیگر کاری شجاعانه است. مهم نیست که مسیر چقدر طولانی است.

اجرایی کانسپت محور، اندازه و پرتلاش، خسته نباشید به همه گروه خوب این اجرا.

سپاس رضایی تو کاشف خودت بودی تا همیشه ها و هنوز، با شکوه بر صحنه بودی رفیق دلم نیامد ذوق ام از دیدنت را اینجا به یادگار ننویسم.

خسته نباشیدهمگی.