در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | آرزومند درباره نمایش یرما: یرما... مادر شدن به قیمت... یرما نمایش خوبی بود نه عالی. نقاط مثبتش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:54:05
یرما...
مادر شدن به قیمت...
یرما نمایش خوبی بود نه عالی.
نقاط مثبتش از منفیش بیشتر بود. نقد دوستان رو خوندم به نظرم همه گفتنی ها گفته شد.
فقط یک سوال همچنان در ذهن من باقیست. خوان حقش بود کشته بشه یا نه؟
خوان نقشش رو خیلی مظلوم ایفا کرد و یرما دقیقاً نقطه مقابلش بود به نظرم باید جاشون رو با هم عوض می کردن. اینجوری حداقل برای من خوان شد قهرمان داستان، در صورتی که می دونم داستان به نفع یرما بود.
نقش خواهرشوهرها ایده بسیار بسیار بسیار جالبی بود. خیلی دوستش داشتم. :)
بیتا نجاتی (tina2677)
دوست عزیز، این سوالی که در ذهن شما پس از دیدن نمایش پیش آمده سوالی است که احتمالاً خیلی ها از جمله خود من با ان مواجه شدند:خوان حقش بود کشته بشه یا نه؟
اما درواقع هدف نویسنده از به تصویر کشیدن شخصیت "خوان" ،اشاره به نظام عقیم حاکم بر اسپانیا در آن زمان بوده به بیان دیگر "خوان" یک نماد است.
درمورد شخصیت خوان ،توجهتون رو به نوشته دوست عزیزم،آقای حامد امیدی،که کمی پایینتر در این صفحه نگاشته اند،جلب می کنم:
"خوان در نمایشنامه لورکا به نوعی نماد رفتار حکومت آن دوران است که به طور خلاصه بخواهیم بگوییم اول دهه 30 قرن 19 پس از جنگ های داخلی حکومت شاهنشاهی سقوط میکنه و حکومت جمهوری جدید ایجاد میشه که سردمداران این جمهوری فاشیستهای تندرو بودن که دست به اصلاحات شدید اقتصادی و اجتماعی ... دیدن ادامه ›› در جامعه اسپانیا می زنند که این رویه تا 1936 ادامه می یابد ( لورکا در 1936 فوت کرد و یرما را 1934 نوشت )
جالب اینه که بعد 1936 جمهوری به دست کمونیستها و انارشیستها میوفته ( دیگه واویلا) همون سال هم جنرال فرانکو کودتا میکنه و جنگهای داخلی اسپانیا شروع میشه "
۰۹ تیر ۱۳۹۲
بیتای عزیز ممنونم.
۱۰ تیر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید