در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علیرضا پارسی درباره نمایش شکلک: با توجه به محبوبیت زیاد این نمایش فکر کنم تا بحال کسی جرات نکرده تا ان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:28:22
با توجه به محبوبیت زیاد این نمایش فکر کنم تا بحال کسی جرات نکرده تا انتقادی رو متوجه اش بکنه، به نظر من این روزها کارگردانان و نمایش نامه نویسان ضعفهای شخصیت پردازی و روایت نمایش ها رو پشت ظاهر غلط انداز کمدی و مزه پرانی پنهان میکنند. وجه کمیک این نمایش قابل قبول بود و من به شخصه لذت بردم ولی اضافی به نظر میرسید چون نمایش جدیی بود که در میانش چند مزه پرانی مطابق مد روز قرار داده شده بود. انداختن چند تا تکه بند تمبانی و پایین تنه ای از همه برمیاد، نمونه های شدیدترش میشه براحتی در نمایش های بهزاد محمدی پیدا کرد.
ساختار غیر خطی سینمایی هم که در تئاتر ما مد شده اکثر مواقع من جمله در مورد نمایش شکلک بی مورد و اضافی به نظر میرسه، این روایت غیر خطی مبنی بر شکست زمان در اکثر فیلمها هم تحمیلی و زائد هست چه برسه به تئاتر که به خاطر محدودیت هاش، پذیرش منطق وجودیش سخت است. جلو و عقب بردن زمان بی دلیل بود و این اطلاعات در مورد پیشینه شخصیت ها رو میشد راحتتر و در خلال نمایش به تماشاگر رسوند.
و اتفاق جالبی هم در پایان نمایش افتاد، تعدادی از تماشاگران به اشتباه فکر کردند که نمایش تمام شده و شروع به تشویق انتهای نمایشها کردند و دیگران هم تبعیت از اونا شروع به دست زدن کردند ولی نمایش پایان نپذیرفته بود و ادامه پیدا کرد و جالبتر اینکه دوباره این اتفاق افتاد و باز هم نمایش ادامه پیدا کرد. برای بار سوم دیگه همه میترسیدند تشویق کنند ولی دیگه ایندفعه واقعاً نمایش خوشبختانه تمام شده بود.
خوب الان ایراد نمایش کجا بود؟
اینکه تماشاچی ها اشتباهی دست میزدند یا اینکه مسائل جدی درقالب طنز بیان شده بود یا اینکه کارگردان شیوه بیانش غیر خطی بوده؟
الان شما نمایش رو نقد کردین؟
۲۱ اسفند ۱۳۹۲
دوست عزیز اینکه یه نمایش اینقدر به نظر همه خوب اومده و کمتر کسی ازش نقد میکنه چون بیشتر تماشاگران واقعا ازش لذت بردن دلیل نمیشه که به هر قیمتی ازش نقد کرد تو این نمایش از همه بیشتر میشه به متن قوی و بازیهای قوی مباهات کرد که این خودش یعنی یه قسمت اعظم نمره برای یک اثر نمایشی البته که هیچ کاری بدون نقد نمیشه ولی بهتره انصاف رو رعایت کنید حالا اینکه تماشاگرا بی دلیل تشویق کردن که دلیل نشد تو اجرایی که من رفته بودم اصلا این اتفاق نیافتاد...شما قصدتون نقد نبود قصدتون تفاوت با بقیه بود که البته توش خیلی موفق نبودین
۲۱ اسفند ۱۳۹۲
1- تشویق اشتباه حاضران در انتهای نمایش فقط یک اتفاق جالب بود که ربطی به کیفیت نمایش نداشت وقتی یه متن با عصبانیت خوانده بشه همین میشه که سریع دچار سو تفاهم میشید. 2- بازی های نمایش در سطح بالایی بودند و من چیزی درباره بازی بد نگفتم ولی چون نمایش خنده دار بود و بازی های قوی بودند پس دیگه هیچ عیبی نداشت و باید به به چه چه کرد. 3- این فقط نظر من بود و به کسی هم توهین نکردم چرا دیگه اینهمه عصبانی میشید
۲۲ اسفند ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید