در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علی فقیهی درباره نمایش سقراط: دیشب این نمایش را دیدم بسیار پر مفهوم تر از خنده های تماشاچیان بود.
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:14:28
دیشب این نمایش را دیدم
بسیار پر مفهوم تر از خنده های تماشاچیان بود.
حمید رضا نعیمی بسیار هوشمندانه نوشته بود و اجرا کرده بود .
نکته ای بسیار مرا تحت تاثیر قرار داد استفاده کامل از توانایی های تالار وحدت بود. استفاده از سن متحرک و پرژکتور متحرک مرا شوکه کرد و استفاده ی بجا و به اندازه از بالکن ها در اغاز عالی بود و صحنه رها شدن بطری ها واقعا مرا ترساند.
از بازی های عالی فرهاد اییش(سقراط) و لادن مستوفی(تئودوته) و ایوب اقا خانی (افلاطون) که تماشاگر را میخکوب می کرد بگذریم به خوانندگان و اپریست های نمایش می رسیم که با مهارت تمام احساس صحنه ا را منتقل می کردند.
در کاتالوگی که قبل از ورود به سالن دادند جمله ای بود که پس از پایان فهمیدم:

پسقراط در یافته است دردی که در ان کیفیت خنده اوری نباشد وهم است. و مایه ی خنده اوری که در ان دردی نباشد خام و ناپخته است.(کییر کگورد)

اما ... دیدن ادامه ›› گلایه و انتقادی ای دارم از خودمان:تماشاگران سقراط (حد اقل کسانی که بیستم فروردین به سالن امده بودند) انگار به دیدن نمایشی کمدی و طنز امده بودند و فقط منتظر خنده بودند....و به همه درد هایی که در نمایش دیدند خندیدند.
شاید از معایب تلوزیون و حال و هوای سریال های عید است که عادت کردیم به بد بختی و درد جامعه بخندیم اما نه خنده ای که سقراط می گوید بلکه خنده ی مسخره ای به معنای "ولش کن بابا ! چی درسته که این باشه" ی خنده ای که بوی فکاهه می دهد...

برخی صحنه های سقراط طنز داشت اما نه طنزی که قهقه بزنیم و ریسه برویم بلکه طنزی تلخ که با نیشخندی به فکر فرو رویم!

پ.ن:خانمی که وسط نمایش 4 بار با تلفن همراه صحبت کردی و دل و قلوه رد و بدل کردی خیلی بی فرهنگی که به دیگران احترام نمی گذاری......

آقای فقیهی با شما هم نظرم خنده تماشاگران دیشب بیشتر از تفکرشان

بود.البته مدتی هست که فیلمها و تئاترها مسائل اجتماعی با طنز مطرح

میبکنند مثلا نمایش "مرگ تصادفی یک آنارشیست" که سال قبل اجرا شد.به نظرم باید کانلا در یک فضای جدی به این مسائل پرداخته شود تا شاید

مردم همیشه در صحنه جدیتر درک کنند........
۲۱ فروردین ۱۳۹۳
یکی از سریال های محبوب تلویزیون امسال پایتخت بود. نمیدونم چرا باید به اون همه دردی که در سریال هست خندید. اقای فقیهی ممنون که این موضوع را مطرح کردید.
۲۱ فروردین ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید