در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهرام روشن درباره نمایش ازدواج‌های مرده: نمیدونم چرا این متن سهل و ممتنع شده جایی برای تمرین آماتوری. مدام داره
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:16:50
نمیدونم چرا این متن سهل و ممتنع شده جایی برای تمرین آماتوری. مدام داره اجرای آماتوری میشه و جالب اینکه نقد هم میشه بعضی جبهه میگیرند. این اجرای واقعا ضعیف برای منی که پارسال اجرای همین متن رو از آقای شهرام عبدلی دیدم چند خوبی داشت: یکی اینکه فهمیدم متن قوی همه چیز نیست.‌ برعکس اجرای ضعیف متن قوی، بدتر از اجرای ضعیف متن ضعیف است. احساس من پس از دیدن کار آقای عبدلی این بود که چه متن خوبی! و احساس من پس از دیدن این اجرای واقعا بد این بود: چه متن بدی.
من سررشته ای از تیاتر ندارم ولی به عنوان یک تماشاگر تیاتری باید بگم همه چیز این اجرا بد بود. همه چیز خام و نپخته بود. همه چیز تمرینی بود و وقتی کار آماتوری و تمرینی به مخاطب عام عرضه و فروخته بشه، خیلی بده. با اینحال خوبیش این بود که فهمیدم فرق است میان کسانی که تیاتر بلدند و کسانی که تیاتر دوست دارند. عوامل آقای عبدلی که پارسال اجرا کردند تیاتر بلد بودند و عوامل این اجرا، تیاتر دوست دارند.

و این کارها فقط گریزاندن مردم از نمایش است. البته من خیلی وقت است که وقت و پول و اعصابم را بدون شناخت هدر نمیکنم، و این کار رو به دلیلی دیدم که بماند.
گروه باید چندین ماه دیگر و البته با نگرشی دیگر و تعویض دستکم دو بازیگر، دختر جوان و پدر، تمرین را ادامه میداد تا قابل تحمل باشد.
جناب کارگردان، ... دیدن ادامه ›› این کار شما یک شکست در کارنامه تان بود. در انتخاب متن، در انتخاب بازیگر و انتخاب دکور و موزیک و افکت صوتی دقت کنید. چون تماشاگرانی هستند که دقت میکنند و این خوب نیست.
بازیگر دختر اصلا نمیداند بازیگری یعنی چی! چه برسد به بازیگری تیاتر! کافی بود بازی دختر اجرای پارسال آقای عبدلی را میدیدید.
بازیگر پدر اصلا نمیداند مستی و لکنت مستی یعنی چی! بازیگر پسر شما لحن و فن بیان ندارد. کمترین انتظار که بیان درست احساس نهفته در جملات است به دلیل عجله و شتاب در بازیگران نبود. بازیگران شما حتی جملات متن رو درست نخونده بودن. بیان افتضاح بود.
از افکت بد صدای باران بگم؟ از موزیک بد؟ از دکور بد برای این سالن؟
در این میان یک چیز به بدی بقیه نبود، بازیگر مادر.
ما آنچه باید را گفتیم شما ...
manimoon، یلدا ملکان و محمد طایفه این را خواندند
فرزانه، محمد بنی هارونی و نیما کریمی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید