در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | روایتی از عاشقانه های یک کولبر کورد در نمایش «هوزان» از ۲۰مهر در تماشاخانه مهرگان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:46:19
نمایش هوزان | روایتی از عاشقانه های یک کولبر کورد در نمایش «هوزان» از ۲۰مهر در تماشاخانه مهرگان | عکس

پس از ۲۴ ماه رکود بی سابقه در عرصه تولیدات آثار هنرهای نمایشی در شهرستان های استان تهران، به علت کرونا، و در شرایطی که روزهای خوشی را انتظار می کشیم، نمایش هوزان که روایتی است از عاشقانه های یک کولبر کورد به نویسندگی و کارگردانی رسول حق شناس از ۲۰ مهر ماه در تماشاخانه مهرگان از ساعت ۱۷ اجرا خواهد شد.

این نوید همگانی در حوزه هنرهای نمایشی است که آثار هنرمندان هنرهای نمایشی باز جان گرفته و برای تماشاگران فرهیخته و علاقه مندان به صحنه خواهد آمد.

نمایش هوزان نمایشی است که قصه آن در کوه های کوردستان اتفاق می افتد و از یک افسانه کهن کوردی بهره برده که با قصه ی این روزهای کولبرهای زحمت کش آمیخته شده.
قصه فولکلور نمایش هوزان توسط صلاح الدین اسماعیلی مدیر گروه هنری شانو به رسول حق شناس رسیده است که با بازنویسی های متعدد او به صحنه خواهد آمد.

نمایش هوزان تولید کارگاه بازیگری رسول حق شناس و سمیه کیادربندسری با حمایت خانه هنر هور است.

در این نمایش بازیگرانی چون سمیه کیادربندسری رضا فرحی مهران تقوی مهدیه تاجیک راد حنانه فتح الهی حمید شهربیگی شکیبا شریفی  سیامک اسماعیلی پرنیا لرنی نگار طاهری نازنین زمندی نازگل زمندی محدثه پیرهادی حنیفا حیدری علی اصغر حق شناس کیانا حق شناس حضور دارند.
مجری طرح محمد خوشابی و طراح لباس نمایش به عهده مزون ملیکا با مدیریت ملیکا وطن دوست است.
گریم نمایش با عاطفه جدیدی و ساخت دکور را عباس قوامی  به عهده دارد. امورشهرستان ها برعهده فرزاد پروردین و موسیقی نمایش بر عهده سیدحسن رجایی و عکاسی بر عهده پریا سیلسپور است.
اما حضور سید محمود رضایی به عنوان خواننده سریال های سیروس و زشت و زیبا نیز قابل توجه است.
و در نهایت سمیرا کریمی مدیر خانه هنر هور به عنوان مدیر آفرینش های هنری مدیریت بخش آموزشگاهی پروژه را بر عهده دارد.

نمایش کوردی هوزان که در زبان کوردی به معنی آوازه خوان است از ۲۰ مهر ماه در تماشاخانه مهرگان ساعت ۱۷ منتظر حضور تماشاگران خوب است تا باز صدای کولبران در نوایی عاشقانه به گوش مخاطب برسد.

گروه نمایش هوزان امیدوار است با حضور کوردهای هنردوست پایتخت شاهد روزهای گرم تیاتر تهران باشیم.

درباره نمایش هوزان
۱۱ مهر ۱۴۰۰