در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی با نمایشنامه «آخرین گودو» به اجرایش در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر خاتمه داد.
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:53:17
رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تیاتر گیتی (در حمایت از هنرمندان بیمار تیاتر) | رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی با نمایشنامه «آخرین گودو» به اجرایش در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر خاتمه داد. | عکس
سایت تئاتر فستیوال:

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴
رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی با نمایشنامه «آخرین گودو» به اجرایش در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر خاتمه داد.

به گزارش تئاتر فستیوال، رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی دوم شهریور ماه، پس از هفت شب اجرا با نمایشنامه «آخرین گودو» اثری از ماتئی ویسنی‌یک با ترجمه لیلی رشیدی و کارگردانی روح‌الله جعفری در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به پایان رسید.

سیامک صفری و فرزین صابونی نقش خوانان نمایشنامه «آخرین گودو» بودند. پس از اجراخوانی نمایشنامه «آخرین گودو»، روح‌الله جعفری کارگردان رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی ضمن قدردانی از تماشاگران به روی صحنه آمد و گفت: ” قرار بود نمایشنامه «عنکبوتی در زخم» و «آخرین گودو» در یک شب اجرا شود، اما با توجه به مشکلاتی که به لحاظ سانسور برای یکی از نمایشنامه‌های انتخاب شده پیش آمد، یک اثر نمایشی (چه کسی از ویرجینیاوولف می‌ترسد؟) از مجموعه رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی حذف شد. بنابراین این دو نمایش در دو شب و به صورت مستقل خوانش شدند.

جعفری از اعضای گروه تئاتر گیتی که بیش از ۶ ماه در این پروژه با او همراه بودند، تشکر کرد و از کهبد تاراج، رؤیا مرادی، نرگس موسی‌پور، رضا کریمی، مجید رحمتی و… تقاضا کرد به روی صحنه بیایند.

در پایان کارگردان نمایشنامه خوانی «آخرین گودو» از عکاسان این گروه نمایشی و هم چنین گروه کارگردانی این پروژه دعوت کرد به روی صحنه بیایند.

روح‌الله جعفری اجرای نمایشنامه خوانی «آخرین گودو» را به ناصر شهبازی، استاد حوزه علم و ادب و فرهنگ، تقدیم کرد و گفت: ”شهبازی مردی است که خالصانه قلبش برای تئاتر می‌تپد و بچه‌های دانشجوی تئاتر همیشه از دانش او سیراب شده‌اند. او بدون چشمداشت مادی، دانشش را که زکات اوست، به افرادی که جوینده‌ی علم هستند، منتقل می‌کند.‌“ وی در پایان گفت: ” گروه تئاتر گیتی نمایشنامه «آخرین گودو» که یک اثر اورجینال است و همچنین «عنکبوتی در زخم» که در ششمین شب اجرا و خوانش شد را در این رپرتوار برای اولین بار به علاقه‌مندان تئاتر معاصر کشور معرفی کرده است. “

گفتنی است نمایشنامه‌های «آنتیگونه»، «مکبث»، «باغ آلبالو»، «عروسی خون»، «شازده کوچولو»، «عنکبوتی در زخم» و «آخرین گودو» از مجموعه نمایشنامه‌هایی بود که به مدت هفت شب در رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی و به کارگردانی روح‌الله جعفری به منظور حمایت از هنرمندان بیمار در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

{مطلب مذکور بعد از انتشار در سایت تئاتر فستیوال، چون احتیاج به ویراستاری داشت، مورد بازخوانی و بازنویسی قرار گرفت.}

۱۰ شهریور ۱۳۹۴