در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | بیانیه افشین علی اصفهانی، دبیر هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:56:26
جشنواره دانشجویی و مردمی تیاتر «ثمر» دوره هشتم | بیانیه افشین علی اصفهانی، دبیر هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر | عکس

به نام خدا

تئاتر، از گذشته تا به امروز از انسان پارینه سنگی تا انسان مدرن قرن ۲۱ هریک به نوعی و با ابزاری در تلاش بوده تا با خلق آنچه امروز هنر می خوانیم به بیان احساسات و تفکرات خویش پرداخته و پرده از رازی بردارد که ارائه‌اش جز در قالب هنر میسر نیست. بلاشک هر هنری در جایگاه خود ارزشمند و دلنشین است اما برای اینجانب هنر تئاتر رنگ و بوی دیگری دارد، چرا که لازمه‌اش ارتباط مستقیم با مخاطبان است، شاید هنرهای دیگر را بتوان به وسیله‌ی ابزاری ثبت و منتقل کرد اما انتقال آن حس ناب در هنر تئاتر متکی به لحظه، حضور و نفس های گرم هنرمند و مخاطب است، بدین روی از این هنر می توان در لحظه زندگی کردن را آموخت، چیزی که انسان این روزها سخت به آن محتاج است.

هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر کار خود را از مرداد ماه ۱۳۹۷ با هدف کشف و تلاش برای رشد استعداد دانشجویان و هنرجویان هنر اصیل و ارزشمند تئاتر آغاز نمود و در مسیر ثبت نام با استقبال علاقمندان و ثبت نام ۲۳۷ اثر نمایشی روبرو شد که از آن میان پس از گذراندن مرحله خوانش ۸۰ اثر مجاز به حضور در مرحله انتخاب آثار شده و در نهایت ۲۳ اثر راهی بخش مسابقه شدند که با همراهی ۶ اثر در بخش مهمان (خارج از مسابقه) مجموعا با نمایش ۲۹ اثر در طی ۱۰ روز برگزار شد.

هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر شعار خود را "تئاتر حرفه ای ثمره تئاتر دانشجویی" قرار داد تا در این برهه زمانی که تئاتر دانشجویی در میدان رقابت با تئاتر های چهره محور و به اصطلاح سرمایه داری بسیارمظلوم واقع شده است، ضمن تاکید بر اهمیت توجه به دانشجویان و هنرجویان جوان بعنوان سرمایه های تئاتر کشور از همگان اعم از مسئولین، مدیران و مخاطبان هنر تئاتر بخواهد تا با حمایت و همدلی چراغ نمایش های دانشجویی را بیش از همیشه روشن نگه دارند.

دستاوردهای هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر
بنده به عنوان دبیر هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر مفتخرم که اعلام نمایم این جشنواره در دوره‌ی هشتم خود توانست با رشد ۴۰۰ درصدی متقاضیان حضور در جشنواره نسبت به دور پیشین خود و حضور علاقمندان از شهرهای مختلف کشور اعم از بابل، اصفهان، اراک، جهرم و... ، هچنین افزایش تعداد نمایش های اجرا شده در طول جشنواره روند رو به رشدی را ارائه نماید که قطعا بخش اعظمی از آن مرتبط با گام های صحیح جشنواره در دوره های پیشین می باشد.
از دیگر نکات قابل ذکر در هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر افزایش تعداد داورها در بخش های مختلف، استفاده از اساتید دانشگاهی برای بخش داوری به دلیل شناخت فضای دانشجویی و تلاش برای دستیابی به استاندارد های جشنواره های حرفه ای نام برد. 
و نکته حائز اهمیت دیگر در این دوره از جشنواره حضور و رقابت دانشجویان متولد ۳ دهه‌ی مختلف ۶۰ ،۷۰ و ۸۰ در کنار هم می باشد.

در پایان، تشکر می کنم از آقای محمدرضا ژیان که به بنده اعتماد کردند و این فرصت را به من پشنهاد داند. بسیار خوشحال و خرسندم که مجالی پدید آمد تا بتوانم گامی در راستای رشد هم نسلان خود در وادی ارزشمند هنر تئاتر بردارم، در طول جشنواره همواره تلاش داشته ام تا با ساختن فضای صمیمی با شرکت کنندگان، این جشنواره را به محلی برای رفاقت و همدلی برای رشد تئاتر دانشجویی تبدیل نمایم، امیدوارم که در انجام این امور موفق بوده باشم.
در انتها مراتب تشکر و قدردانی خود را از جناب آقای شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، جناب آقای سید وحید فخر موسوی ریاست محترم شورای ارشیابی و نظارت بر نمایش کشور که نهایت همکاری را با این جشنواره داشته اند اعلام می نمایم و همچنین تشکر ویژه از داورهای مراحل و بخش های مختلف جشنواره آقایان ایوب آقاخانی، میلاد نیک آبادی، بهزاد خاکی نژاد، دکتر رضا دادویی، حامد نصرآبادیان، رضا جاویدی، کیارش مسیبی، وحید شیخیان، انوشیروان میرزائی و خانم ها معصومه رحمانی ، بنفشه اعرابی و تیم زحمتکش اجرایی جشنواره و حامیانی چون آقای مسعودیزدانی فرد(مدیریت محترم شرکت کیمیا طرح)، آقای هوشنگ ادهمی مدیر عامل محترم موسسه خیریه نور، مدیریت و پرسنل محترم تماشاخانه عمارت نوفل لوشاتو، آقای عمرو آبادی مدیر عامل محترم درگاه تیوال، آقای عبدالعلی زاده سردبیر محترم درگاه ایران تئاتر، عکاسان و خبرنگاران محترم و تمام کسانی که به هر نحو گامی در راستا بهتر شدن جشنواره برداشته اند.

افشین علی اصفهانی  
۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۷

۲۱ اسفند ۱۳۹۷