در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال تئاتر | اخبار | «مهندس واشینگ کلوز» به دنبال همدلی مخاطب است، مخاطب با تراژدی تمام‌عیار مواجه نیست.
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:07:32
نمایش مهندس واشینگ کلوز | «مهندس واشینگ کلوز» به دنبال همدلی مخاطب است، مخاطب با تراژدی تمام‌عیار مواجه نیست. | عکس

تهیه کننده نمایش «مهندس واشینگ کلوز» می‌گوید: بزرگترین اتفاق در این نمایش، ایجاد همدلی مخاطب با شخصیت نویسنده نمایش است. اینکه شاید نگاه افراد از قاب بیرونی تمیز و جذاب دیده شود اما از درون قاب همه چیز کثیف و زننده است.

نمایش «مهندس واشینگ کلوز» اثر ابوالفضل بلغندر با کارگردانی مهدی رکنی و تهیه‌کنندگی سینا هاشمی‌اقدم تا هشتم دی‌ماه راس ساعت ۱۹ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. 

سینا هاشمی اقدم تهیه‌کننده نمایش «مهندس واشینگ کلوز» با اشاره به هدف اجرای این نمایش گفت: در این نمایش بیش از آنکه به دنبال انتقال یک پیام باشیم به دنبال این بوده‌ایم که موقعیتی را نشان دهیم که در عین سادگی تا چه اندازه می‌تواند یک نویسنده، یک زن، یک انسان و… به آستانه فروپاشی برسد و تا چه اندازه بی‌آنکه بدانیم، در این اتفاق، نقش بی‌رحمی داریم. 

او افزود: شاید شعر اریش فرید که «بچه‌ها شوخی شوخی به قورباقه‌ها سنگ می‌زدند و قورباقه‌ها جدی جدی می‌مردند» مصداق طرح نمایش «مهندس واشینگ کلوز» باشد. 

هاشمی‌اقدم در ادامه گفت: بزرگترین اتفاق در نمایش «مهندس واشینگ کلوز» ایجاد همدلی مخاطب با شخصیت نویسنده نمایش است. اینکه شاید نگاه افراد از قاب بیرونی تمیز و جذاب دیده شود اما از درون قاب همه چیز کثیف و زننده است. 

او درباره طراحی اثر و کلیات آن اذعان داشت: در طراحی تمامی قسمت‌های نمایش سعی شده توازن در احساسات رعایت شود تا مخاطب صرفا با یک تراژدی تمام عیار مواجه نشود و لحظات شیرین و شوخی‌های درون نمایش، جذابیت‌های زیادی برای بیننده داشته باشد. 

این فعال عرصه تئاتر درباره جزییات بیشتر نمایش «مهندس واشینگ کلوز» بیان کرد: در ابتدای زمان طراحی نمایش و ارائه طرح از مهدی رکنی (کارگردان این پروژه)، بر اساس نوشته ابوالفضل بلغندر، ابتدا تصمیم بر این شد تا برای نقش اول از یک چهره آشنا عرصه بازیگری استفاده شود و تئاتر به صورت مونولوگ اجرا شود. با پیشنهاد گروه، ندا ابوالقاسمی‌فرد برای نقش اول انتخاب شد که پس از مراحل تست متوجه شدیم که با اینکه چهره کم‌تر شناخته شده‌ای تا به امروز است، اما انتخاب درستی بوده است و در ایفای نقش نویسنده بسیار توانمند ظاهر شد. 

او ادامه داد: بعدتر با توجه به پتانسیل‌های متن نمایش و به پیشنهاد کارگردان، چهار شخصیت دیگر نیز به طرح اضافه شدند که از نگاه من پویان جناتی در نقش صاحب‌خانه، غزاله خوش‌سیما در نقش ناشر و ملیکا افسری‌راد در نقش خواهر کوچک نویسنده و شخصیت کودک با بازی آرسین دژه با شایستگی تمام توانستند از پس وظایف و نقش خود بربیایند و با هنرنمایی خود، تکمیل کننده فضای همدلی مخاطب با شخصیت نویسنده داستان شوند. 

هاشمی اقدم در پایان تاکید کرد: تمامی هزینه‌های تولید اثر توسط بخش خصوصی انجام شده و امید است با حمایتی که از جامعه دوستدار هنر اتفاق می‌افتد مسیر برای تولیدات آتی هموار شود. این تجربه در نمایش «مهندس واشینگ کلوز»، با درخشش بازیگران و تمامی گروه در اجراهای چند روز ابتدایی، الهام بخش ما در طی کردن ادامه این مسیر با قدرت خواهد بود.

منبع: ایلنا

 

درباره نمایش مهندس واشینگ کلوز
۰۷ دی ۱۴۰۲