در روز

بازدید از مزار سهراب سپهری

شعرخوانی و گپ و گفت با همراهی حافظ موسوی
و گشتی در نیاسر

خدمات: وسیله نقلیه توریستی در اختیار، سرپرست، بیمه مسیولیت مدنی، صبحانه (سلف سرویس)، پذیرایی و یک کتاب هدیه

تاریخ حرکت: جمعه ۹ بهمن‌ماه

ساعت حرکت: ۰۶:۰۰

ساعت برگشت: ۲۲:۰۰ (در صورت نبود ترافیک غیرعادی)

مکان حرکت: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، نبش خیابان پردیس

در این سفر با حافظ موسوی همراه خواهیم شد و کتاب "سطرهای پنهانی" را خواهیم خواند. علاوه بر شعرخوانی در این سفر استاد موسوی درباره شعر و ادبیات سخن خواهند گفت. حافظ موسوی شاعر و منتقد ادبی آثار متعددی را در زمینه شعر و نقد ادبی منتشر کرده است. کتاب‌های زیر از آثار ایشان است:
- دستی به شیشه‌های مه گرفته دنیا، برنده جایزه گردون
- سطرهای پنهانی
- شعرهای جمهوری
- زن، تاریکی، کلمات
- خرده ریز خاطره‌ها و شعرهای خاورمیانه
- پانوشت‌ها در نقد و بررسی آراء نیما یوشیج

حافظ موسوی در ۱۵ اسفند ۱۳۳۳ خورشیدی در شهر رودبار گیلان به دنیا آمد و از شاعران معاصر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران است. وی مدتی دبیر هییت تحریریه مجله کارنامه بود و اکنون به همراه شمس لنگرودی، شهاب مقربین مدیر انتشارات آهنگ دیگر است.

به مانند سفرهای گذشته، صبح ساعت شش از تهران حرکت کرده و به سمت کاشان و نیاسر می‌رویم. بعد از صرف صبحانه در رستوران مارال ستاره به مشهد اردهال، آرامگاه سهراب سپهری رفته و بر مزار این شاعر نوپرداز به شعرخوانی و صحبت پیرامون آثار سهراب و نگاه ادبی او می‌پردازیم. سپس به نیاسر رفته و از چهارطاقی، آبشار و بافت تاریخی آن دیدن می‌کنیم. پس از بازدید از نیاسر به کاشان می‌رویم، نهار می‌خوریم و راهی خانه تاریخی احسان می‌شویم تا بتوانیم از فضای سنتی آن برای شعرخوانی و گپ و گفت استفاده کنیم. بعد از ظهر راهی تهران می‌شویم تا بتوانیم در ساعت ۱۰ شب به مبدا سفرمان برسیم.

سفرهای پیشین:

۶- یک سفر یک کتاب |خونه نقلی - اسداله امرایی|

۷- یک سفر یک کتاب |کهک - با مهدی غبرایی|

۸- یک سفر یک کتاب |گیله بوم - با خشایار دیهیمی|

سفرنامه «یک سفر یک کتاب |کاشان - با حافظ موسوی|»

... دیدن همه عکس‌ها ››
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
اتوبوس در میدان ونک منتظر بود و ساعت شش صبح حرکت کردیم.یکی‌دوساعت بعد هم در رستوران مارال صبحانه خوردیم. بعد به‌سمت کاشان در مشهد اردهال بر مزار سهراب سپهری ایستادیم، فاتحه‌ای خواندیم و سپس استاد حافظ موسوی اشعاری زیبا از سهراب برایمان خواندند و از خاطرات و همچنین از سهراب برایمان مطالب و نقدهایی زیبا بیان کردند. عکسی دسته جمعی به یادگار گرفتیم و سپس راهی نیاسر شدیم و از مناظر طبیعی آنجا چون آبشار و غار و چهارطاقی و مناطق تفریحی دیدن کردیم. به محل فروش عرق‌های گیاهی رفتیم و کلی خرید کردیم. ناهار خوردیم و بعد راهی خانه تاریخی احسان شدیم.‌یک خانه تاریخی بسیار زیبا که در آنجا در یکی از اتاق‌های نشیمن دور هم جمع شدیم و استاد موسوی از کتاب سطرهای پنهانی اشعاری برایمان خواندند و سپس به سوالات و پرسش‌های همراهان پاسخ دادند و دوستان نیز اشعار و داستان و مطالب زیبایی خواندند و در نهایت با کلی خاطره و عکس و داستان و شعر و ادبیات و به‌طورکلی با کوله‌باری از انرژی به سمت خانه حرکت کردیم.
نیکا نصیری و مجتبی مهدی زاده این را خواندند
امین مهدوی و helia naseri این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می‌رساند ظرفیت تازه‌ای برای این برنامه افزوده شد.