در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | فاطیما درباره نمایش نردبان: روز پنجشنبه این نمایش را دیدم....می تونم بگم فوق العاده زیبا بود آذرم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:40:54
روز پنجشنبه این نمایش را دیدم....می تونم بگم فوق العاده زیبا بود آذرماه دو سال پیش بعد از دیدن وویتسک هم حس خوبی داشتم و دوست داشتم آن را دوباره ببینم در این فاصله نمایش های خوبی دیدم مثل قراداد با مرگ استاد مودبیان، ادیپوس، دن کامیلو، سقراط، مده آ، تانگوی تخم مرغ داغ، و ...مواردی که الان خاطرم نیست اما می تونم بگم وویتسک را دوست داشتم دوباره ببینم و ...و الان بعد از دو سال، نردبان فوق العاده زیبا بود مصمم دوباره ببینم.
از لحظه ای که وارد سالن شدم دو نفر از بازیگرها در لباس خبرنگاری و فیلمبرداری با دوربین شان که زوم روی تماشاگران در حال ورود بودند توجهم را جلب کرد و بعد دیدم همه ی بازیگران در میان تماشاگرانند و از میان آنها به روی سن می رفتند....من کجا بودم؟ آنها در میان ما بودند و جزوی از اجتماع ما....یا ما در میان آنها بودیم ؟؟؟ !!!
سیاستمدار این پایین تبانی می کرد و آن بالا حرفی برای گفتن نداشت شعار بود و هیچ ... آنارشیست ، شاعر، فیلسوف ، خبرنگارو....همه و همه خوب بازی کردند و نشان دادند آنچه که حتی در امروز ما می گذرد آنچه در ما هست و آنچه از ماست که بر ماست. ....
و حتی دخترک موبایل به دست با آنکه در طول نمایش کلمه ای بر زبان نراند برایم دردناک ترین بخش ماجرا بود و حتی اون قسمت که با پخش اون موسیقی زیبای آلمانی در پایان ، تک تک بازیگران به روی صحنه آمدند ؛ دخترک موبایل بدست همچنان در نقش خود در برابرم ایستاد سر به زیر و موبایل به دست و من همانطور که کلمه ای از او نشنیدم برای لحظه ای حتی در پایان هم نگاهش و چشمانش را ندیدم اما با تمام وجودم حسش کردم و هنوز به او فکر می کنم به او که اینهمه در همه جا می بینم...
کار فوق العاده زیبایی بود ...افسوس که مهاجران را در آذرماه از دست دادم
دست شما درد نکنه آقای خامنه ای و بی نهایت سپاسگزارم از تلاش همه گروه تان....
شاهین نصیری و آیدا طاهرزاده این را خواندند
مهرداد خامنه ای و شهریار شهریاری این را دوست دارند
ممنون از نظر و توجهتون. ما هم از شما سپاسگزاریم.
۱۳ دی ۱۳۹۳
یک نکته* موسیقی آخر نمایش، دعای فرانسوا ویلون (شاعر بزهکار قرن 16 فرانسه) اثر بولات آکودجاوا شاعر، نویسنده، آهنگساز و خواننده روس است که به زبان روسی سروده و خوانده شده است. لازم به ذکر است که او یکی از تاثیرگذارترین شعرای دوران شوروی سابق (سالهای 60 تا 80) بود که هیچ کدام از آثارش در این دوران به طور رسمی اجازه انتشار نیافت. ولی تمامی آثارش به طور مخفیانه نه تنها در داخل مرزهای شوروی که حتی در اکثر کشورهای بلوک شرق دست به دست بین مردم می گشت.
دعای فرانسوا ویلون بخصوص تنها به دلیل ظاهر نیایش گونه شعر، اکیداً ممنوع اعلام شد. او نیز با افزودن بیتی به آن (ای خدای سبز دیده من) شعر را به همسر خود که چشمان سبز داشت، تقدیم کرده و اظهار داشت که این شعر، دعایی زمینی برای انسان هاست، نه دعایی آسمانی و به درگاه خدا.
۱۵ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید