در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علیرضا درباره مستند آتلان: مستند را اینگونه تعریف کرده اند: «تلقی خلاقی از واقعیت ». "همفر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:59:54
علیرضا (alireza8)
درباره مستند آتلان i
مستند را اینگونه تعریف کرده اند: «تلقی خلاقی از واقعیت ».
"همفری جنینگز" مستند را اینگونه تعریف کرد:" شیوه ای که صرفاً به ضبط وقایع و مکان‌ها نمی‌پردازد، بلکه آن‌ها را با تصویری از الهام شاعرانه همراه می‌کند."
آتلان، مستندی واقع گرا (factual film)
مستندی مردم نگار (ethno graphic film)
و مستندی داستانی (films of exploration) است که با عوامل تکنولوژیکی و فنی و روابط زیبایی شناختی، جامعه شناسی می کنه و برای آتلان دستاورد بزرگیه که واقعیت مستند با احساس و شاعرانگی ارزیابی بشه و همدلی روحی و احساسی رو بر انگیخته می کنه !

آقای معین (dellingr)! در نوشته های شما تناقض احساس میشه، شما در ابتدا با مقایسه این فیلم با مستند "جایی برای زندگی" فرمودین که ... دیدن ادامه ›› متریال برای بازگویی مستند کم بوده! و سپس با یاداوری داستانکها یا بهتر بگویم وقایع پنهان فیلم، نوشتید: "مشخص نیست مستند در مورد ایلحان است ، در مورد زندگی اسب سوار است ، در مورد اسب های ترکمن است یا زندگی مردم ترکمن ؟ " آتلان همه اینهاست با شاعرانگی ، درام و سادگی ... اما پر مفهوم ، پر محتوا و عمیق...
خودتان جملات خود را نقض کردید... و این همه متریال را دیدید!!!
با احترام به ژانر مورد علاقه شما، متعجبم که روح آتلان به نظرتان نیامده هنوز!
از اینکه احساس هیجانزده بودن هم منتقل کردم، احساس ناراحتی نمی کنم... معتقدم نه تنها در مقایسه با خیلی از فیلمهای ایرانی ارزششو داره، قابل رقابت با فیلمهای خارجی هم هست.
عمو فرهاد قصه ها و بیتا نجاتی این را خواندند
مرتضا، شیلا کوچ پی ده و روشنک این را دوست دارند
شما به نظر متوجه منظور من نمی شوید . منظور از متریال سرهم بندی انواع موضوعات نیست . اتفاقا آتلان از نداشتن یا بهتر بگم نتوانستن برای عمق بخشیدن به خط اصلی مستند که معلوم نیست چیست ، که با همان تنه ی اصلی بتواند ریشه بدواند مجبور به سرک کشیدن به هر جا می شود .
برای همین هم در هیچکدام از آن ها موفق نمی شود و به طور تحمیلی چنین پایانی را رقم می زند .
۲۸ فروردین ۱۳۹۴
با احترام و تشکر از بردباری شما، علت نداشتن همیشه نتوانستن نیست، شاید نخواستن باشه!
در مورد پایان تحمیلی! آگاهی ندارم!
اما این پایان، و اندیشه ای که در لحظه های فیلم گنجانده شده، مفهومی والاست و اصلا محقر نیست و در القا و بیان مفهوم آنچه دیده شد، همه چیز موفقه...
۲۸ فروردین ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید