در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شاهو منبری درباره نمایش زبان اصلی: درود نگرش جناب آقای کاهانی در خصوص مسائل خانواه های امروزی ایرانی و ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:57:32
شاهو منبری (shaho_m)
درباره نمایش زبان اصلی i
درود
نگرش جناب آقای کاهانی در خصوص مسائل خانواه های امروزی ایرانی و به صحنه کشاندن این مشکلات در قالب یک زوج ساکن تهران (که به نوعی ویترین فرهنگ کنونی ایرانی محسوب می شود)‌ بسیار تامل برانگیز بود. نکات بسیار ظریفی در این داستان روایت شد. اشتقاق فرهنگی انسان هایی که در داخل مرزهای یک شهر و در فاصله نه چندان دوری از هم زندگی می کنند، چنان از هم دور است که گویی هر کدام به یک سرزمین مستقل تعلق دارند. دیدگاه مردمان هر بخشی از این شهر به زندگی و دنیای پیرامون گاهی چنان با هم متفاوت است که فاصله بین آن را با هیچ گفتمانی نمی توان پر کرد. و گاهی وقتی انسانهایی بدین گونه دور از یکدیگر سر از جزیره مقابل در می آورند، تضادهای شخصیتی و فکری باعث بوجود آمدن تنش های فرهنگی در درون و برون آنها و در دنیای اطرافشان می شود.
عوامل دیگری چون پیشرفت سریع تکنولوژی و گسترش حوزه شخصی ارتباطات از یک سو و دسترسی به برنامه ها و تلویزیون های ماهواره ای از سوی دیگر باعث تشدید این تضادها و تنش ها شده است. به طور قطع همه ما شاهد خانواده هایی در اطرافمان هستیم که زوج ها دچار مشکلاتی در خصوص تغییر رفتار و خصوصیات رفتاری طرف مقابل و یا هر دو شده و گاهی به ناچار تصمیم به پایان زندگی مشترک گرفته اند.
این نمایش به نحو احسن به شکافتن این موضوع پرداخته و با داستانی که جناب آقای کاهانی از آن روایت نموده بسیاری از ابعاد خوب و بد آن را به تصویر می کشد. این داستان تلنگری است که بایستی کاری کرد تا دیر نشده و چه خوب که تصمیم بر آن است تا جلسه با حضور روانشاسان و کارشناسان خانواده پیرامون این مشکلات تشکیل شود و نظر تماشگرها را نیز جویا شدند.
به حقیقت زمان آن رسیده تا کارشناسان امر راهی پیش روی مردمان بگذارند تا قبل از اینکه بسیاری از پایه ... دیدن ادامه ›› های فرهنگی جامعه پایین بریزد، اثرات منفی رشد سریع تکنولوژی و همچنین اثرات مخرب ضد فرهنگی برخی از فیلم ها و سریال های بی محتوای ماهواره ای را خنثی نماید. و ای کاش که همگان بر این راه اصرار ورزند تا نسل بعد دچار خلاء فرهنگی نگردند.
بازی هنرمندان گرامی بسیار زیبا بود و قصه را به خوبی به تصویر کشیدند و حقیقتن انجام کل بازی رو به تماشگران بسیار دشوار بود. دیالوگ ها بسیار روان بود و بسیار دلنشین. سپاس بابت این بازی های زیبا. به شخصه بازی آقای علوی را بسیار دوست داشتم.
و در پایان سپاس ویژه تقدیم محمد قدس عزیز که من برای من اسمش در فهرست هر کاری، به منزل مهر تایید است.