در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مرتضی توکلی درباره نمایش تکه های سنگین سرب: تکه های سنگین سرب که هنوز شانس دیدنش را دارید، یکی از اسطوره‌های زمانه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:08:35
تکه های سنگین سرب که هنوز شانس دیدنش را دارید، یکی از اسطوره‌های زمانه ما را روایت می‌کند؛ مصطفی چمران. از نظر من البته روایت صرف نمی‌کند، شخصیت او را به چالش می‌کشد.
پیشنهاد میکنم چند روانشناسِ بی‌غرض، این مصطفی چمران را برای ما تحلیل کنند. به ما بگویند احیانا این اسطوره چه مشکلاتی داشته. او که چهار فرزند و زنی خسته از سکنی در یک اتاق را از لبنان به آمریکا(محل اصلی زندگی خانواده) برمی‌گرداند در حالی که اعتراف می‌کند همسر آمریکایی‌اش در تمام زندگی همراه او بوده، چگونه همو چندی بعد، از غیبت همسر لبنانی‌اش در مراجعت ایران به ستوه درمی‌آید؛ در فرصتی کوتاه به لبنان برمی‌گردد و التماس می‌کند غاده همراهش شود؟
چگونه غرق شدن پسرکش هم قدرت مراجعه دوباره به آمریکا را نمی‌دهد؟
چگونه می‌توان اعتقاد مصطفی به پیشگویی مادرزن احتمالا کاتولیک و انسان دوستش را از روی ویلچر تحلیل کرد؟
روانشناسی بگوید ما کجا برای خودمان و کجا برای دیگران مرزها را کنار می‌گذاریم؟ حقیقت دارد گاهی تصور ما از ناجی بودن‌مان، باعث از پا درآمدن کسان‌مان می‌شود؟
جناب توکلی عزیز منم باهاتون موافقم که نمایشنامه نگاه جسورانه ای به چمران داره و برخلاف نظر برخی دوستان که میگن نمایشنامه در پی نگاه تقدس مآبانه به چمرانه به نظرم اصلا در لحظاتی مثل مثال هایی که آوردید حتی جلوی چمران می ایسته و بهش معترضه و این مساله است که متن رو خاص می کنه
۲۱ شهریور ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید