در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | کیان ج درباره اپرای عروسکی لیلی و مجنون: اپرای عروسکی ای فوق العاده با یک ضعف بزرگ, شخصاٌ علاقه ی چندانی به
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:32:08
کیان ج (kian_javid)
درباره اپرای عروسکی لیلی و مجنون i
اپرای عروسکی ای فوق العاده با یک ضعف بزرگ,

شخصاٌ علاقه ی چندانی به موسیقی شرقی ندارم چه برسه به اپرایی با این تم و مطمین نبودم بشه که از این نمایش لذتی ببرم ( علی الحصوص با توحه به تجربه ی قبلی ای که از اپرا در ایران داشتم, که به طرز تاسف آوری ضعیف و بد بود. شاید اولین تجربه م از اپرا انقدر تصویر باشکوهی در ذهنم گذاشته که سطح توقعم رو به شدت بالا برده اما خب ...) ولی برخلاف تصورم می تونم بگم همه چیز از عروسک گردانی, خود عروسک ها, دکور صحنه, موسیقی و ... بسیار جذاب می نمود.

اشکال بزرگی که وجود داشت زبان اجرای اثر بود. به دلیل نا آشنایی من به زبان آذری متاسفانه هبچ چبز ار حرف های شخصیت ها رو نمی فهمیدم و صرفاً با مطالعه ی قبلی ای که از توضیجات هر صحنه کرده بودم, موضوع کلی رو متوجه می شدم. راه حل بسیار ساده ای هم برای رفع این مشکل وجود داره, نصب یک اسکرین در وسط سالن که ترجمه ی دیالوگ ها در اون نمایس داده بشه! لزومی نداره که برای هر مخاطب یک اسکرین در نظر گرفته شه, همانند سالن های معتبر اجرای اپرا در دنیا, اما یک اسکرین سراسری برای همه ی مخاطبان چیزیه که فکر کنم حقیقتاً قابل ... دیدن ادامه ›› اجرا باشه!

توضیح خاص دیگه ای وجود نداره, جر این که به جز مورد ذکر شده همه چیز واقعاٌ عالی بود, شهرت آقای غریبپ پور بی دلیل نیست.خسته نباشید عرض می کنم خدمت شما و همه ی دست اندرکاران این اثر, امیدوارم در اجراهای بعدیتون هم حضور داشته باشم.
هانی حسینی و Positron این را خواندند
جناب کیان
تامین هزینه ی خرید و نصب اسکرین که در وسع ما نیست بجای خود ،اما می دانید که این تجربه در غرب نیز این تجربه شکست خورد ه و تماشاگران "وجود این مزاحم "را برنتافتند؟ شما اگر تمام هوش و حواستان به این باشد که شخصتها "چه می گویند" از لذتهای دیگری همچون :بازی دهندگی،طراحی صحنه و نور و موسیقی و....در یک کلام "طراحی و کارگردانی " غافل خواهید شد .... من در اجراهای خارج از کشور بخصوص در غرب از امکاناتی نظیر اسکرینهای کوچک و بزرگ در اختیارم گذاشته می شود پرهیز می کنم..تا لذت کشف زبان تصویری را از آنان نگیرم و از نتایجی که گرفته ام بسیار راضیم.
بهروز غریب پور
۳۰ آذر ۱۳۹۴
جناب غریب پور,

متشکرم که اینقدر پیگیرانه نظرات مخاطبینتون رو دنبال می کنید.

واقعیت امر اینه که, پیشنهاد من مبنی بر گذاشتن اسکرین از تجربه ی تماشای ارکستر سمفونی واگنر که همراه با تیاتری با شکوه در اپرا هوس ... دیدن ادامه ›› وین مشاهده کرده بودم برخواسته.
در اونجا هم زیان نمایش طبیعتاً آلمانی بود, که بنده از اون هم سررشته ای ندارم, اما با نگاه کردن به اسکرین کوچکی که در روبروم بود تمامی دیالوگ ها رو متوجه می شدم.
از توضیحاتم معلومه که من حتی اسم این تیاتر رو هم نمی دونم و مسلماً قبلش مطالعه ای در موردش نکرده بودم, اما همین اسکرین منو از سر درگرمی نجات داد.
من حتی متوجه المانی زبان هایی شدم که تنظیمات اسکرینشون رو روی زیان المانی گذاشته بودن تا چیزی و از دست ندن, به هر حال استفاده از اسکرین یک امر اجباری نبود, در صورت عدم تمایل می تونستن تماماً حواسشونو به صحنه بدن.

در نهایت این صرفاً یک پیشنهاد شخصیه و فرمایش شما هم "تا لذت کشف زبان تصویری را از آنان نگیرم " کاملاً متینه.

موفق و پایدار باشید.
۰۲ دی ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید