در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سورنا راد درباره نمایش هفت خوان هملت: بعد از تماشای 2 نمایش پر ادعا و اسفناک "سوراخ" و "اودیس
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:54:08
بعد از تماشای 2 نمایش پر ادعا و اسفناک "سوراخ" و "اودیسه" به دیدن این نمایش فوق العاده "هفت خوان هملت" نشستم و نهایت لذت را از یک تئاتر واقعی بردم.
همچنین بعد از این نمایش هم کار "هویت پروانه های مرده" را دیدم. دو نمایش پشت سرهم از جوانان و دانشجوییان تئاتری اصفهان و تهران که با عشق و اشتیاق زیادی تلاش کرده بودند اثری به روی صحنه ببرند که واقعا لایق تشکر و تقدیر است.
بدعت تازه ای در تئاتر در حال رخ دادن است و امیدوارم دوستانی نتوانند با سنگ انداختن جلوی این بچه های تازه نفس شور و طمع را ازشان بگیرند. برای تئاتر باید زحمت کشید و مهمتر از هر چیز بدون رنگ و لعاب و اسم و فاکتورهای فریبنده مخاطب را گول زد. این بچه ها نشان دادند با کمترین امکانات در صحنه و مهمتر از هر چیز توانایی یک بازیگر به اوج یک کار نمایشی برسند، چیزی که در حال حاضر تقریبا در بیشتر نمایش های فریبنده شهر اثری از آن نیست. و با انواع و اقسام ترفندها و مهمتر از همه استفاده از بازیگران خوب تئاتر که حالا اسم در کرده اند تهیه کننده ها و کارگردانایی در تلاش هستند خود را به عنوان قطب فکری معرفی کنند که در این راه موفق که نیستند هیچ متاسفانه در حال درجا زدند هستند.

در هرحال بدون شک این دو نمایش "هفت خوان هملت" و "هویت پروانه های مرده" به تمام آثاری که در حال حاضر روی صحنه هستند ارجحیت ... دیدن ادامه ›› داره و میتوانید طعم یک نمایش واقعی را بچشید.

و بیش از هر چیز امیدوارم این جوانان بی ادعا کشورم روزی دچار فضای فاسد اغلب آئار تئاتری قرار نگیرند. آثاری که "خمیازه"، "گنگی" و "بی هدفی" مخاطب اولویت اصلیشان می باشد.
دوست گرامی در ارزشها و ویژگی های بارزی که هریک از نمایشهای هفت خوان هملت و هویت پروانه ها مزین بدانها هستند هیچ شک و شبهه ای نیست و این خیلی خوب است که شما سعی در توصیف و دیده شدن ماحصل ذوق و زحمت این هنرمندان دارید اما چرا باید بمنظور تکریم و برجستگی آنچه باب طبع و موردپسندمان است به تکریه و تحقیر دیگران روی آوریم؟
فکر نمی کنم برای دیدن لطافت و استشمام رایحۀ خوش یک یا چند گل لازم باشد با تبر و تیشه به جان باغ افتد که این خود بدترین ظلم به همان شکوفه هاست!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
کیان عزیزم یک مقدار لحن نوشته‌ی آقای راد تند هست اما به منِ مخاطب عام تئاتر حق بده انتظار داشته باشم تو برگه‌ی اون دوتا نمایش فوق الذکر نوشته باشه:مخصوص مخاطبین خاص!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
جناب فدایی
من- به عنوان یک مخاطب عام چون شما- فکر می کنم می توان برای تیاتر دو جور لذت در نظر گرفت، یکی در حین تماشا نمایش -چه لذت بصری و چه فهم اثر- و دیگری لذت کشف در بعد تماشا.
این دومی رو می شود با خواندن مطالبی که اهالی قلم و اندیشه منتشر می کنند چشید و باور کن از لذت اولی هم شیرین تره.
تیوال هم دسترسی به این مطالب را بسیار آسان کرده است.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید