در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علی حسینی درباره نمایش همسایه‌ی آقا: پس از دیدن نمایش لازم دیدم که چند نکته را در باره ی آن بازگو کنم. نکا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:02:11
پس از دیدن نمایش لازم دیدم که چند نکته را در باره ی آن بازگو کنم.
نکات زیر صرفا نظر شخصی اینجانب (مخاطب اماتور) می باشد:
- داستان کلیشه ای مانند سریالهای مذهبی تلوزیونی ، اساسا آدم تیاتر می بیند که چیزی نو ، متفاوت و هنری باشد نه فیلمنامه دمده ای مانند این.
- بازیها انصافا خوب و روان هستند
- این نمایش می توانست به جای ۱۰۰ دقیقه ، ۶۰ دقیقه باشد. از نیمه دوم به بعد دایم به ساعت نگاه می کردیم و منتظر پایان بودیم. داستان کند و بی کشش خصوصا در نیمه دوم.
- ۳۵ هزار تومان بلیط واقعا برای این نمایش زیاد است
- عدم وجود عمق و نمادگذاری در نمایش ، چیزهایی که یک تیاتر خوب را از معمولی جدا می کند.

در کل این نمایش را دوست نداشتم ، اولین بار بود که نظر کاربران عزیز تیوال خلاف سلیقه بنده از آب در آمد.
جناب حسینى عزیز
من هم مانند شما دیشب نمایش رو دیدم ، اما تعجب مى کنم از نظر شما و برایم کمى سوأل برانگیز است.
اولا دوست خوب من شما باید بهتر بدانید که نمایش بر اساس نمایشنامه شکل مى گیرد و استفاده از واژه فیلمنامه در اینجا اشتباه است . مثل خیلى از دوستان غیر آگاه که به جاى اجراى نمایش مى گویند : اکران تأتر!
دوم اینکه چطور شما تفاوت قصه و سوژه این نمایش رو با سریالهاى مذهبى تلویزیون متوجه نشدید؟! به نظر شما که دنبال چیزهاى نو و متفاوت مى گردید ،پرداخت تازه و متفاوت این نمایش به سوژه اى حساس و مهم تحسین برانگیز نیست؟! آیا حتى پنج دقیقه از این نمایش قابل پخش از تلویزیون هست ... دیدن ادامه ›› که شما با سریالهاى تلویزیون مقایسه اش کردید؟!
سوم اینکه با توجه به حجم اتفاقات و تعدد صحنه هاى مهم در روند قصه این نمایش چطور توقع داشتید نمایش ٦٠ دقیقه باشد؟؟ متاسفم براى تماشاگرانى که ساعتها وقت در انواع فضاهاى مجازى و غیره و غیره صرف مى کنند اما براى تماشاى یک نمایش ناب و پر مغز تحمل بالاى یک ساعت را ندارند، همانطور که کتاب خواندن برایشان خسته کننده و وقت گیر است.
البته قابل ذکر است در سالن نمایش که بنده در ردیف هشتم نشسته بودم جز گرما هیچ چیز دیگرى تماشاگر را خسته نمى کرد و اگر براى شما این اتفاق افتاده باید راجع به سلیقه خودتان و علت تفاوت آن با باقى تماشاگران کمى فکر کنید !
راجع به قیمت بلیط من هم مثل شما در سختى و عذابم اما به نظرم اگر بنا به پرداخت این ارقام باشد این نمایش ارزشش را دارد.
در کل به عقیده بنده این نمایش جزو بهترین آثار اجتماعى این چند سال است . و اجراى آن مانند اجراى ده سال پیشش در تاترشهر که بنده دیدم موفق است . کما اینکه اینبار من دریافت بیشترى از این نمایش داشتم.
براى جناب کیانى و گروه موفقشان آرزوى توفیق دارم . جاى بسی خوشحالی است که تأتر ایران در کنار نمایش هاى مثلا مدرن و بی هویت امروزى که باب شده است هنوز از وجود کارگردانهایی همچون کیانى ، امجد و یعقوبى بهره مى برد.
۱۴ مرداد ۱۳۹۵
دوست گرامی آقای خوانساری ، ممنون از نوشتن نظراتتان . در ابتدا باید عرض کنم که هر شخصی فرق فیلم نامه و نمایش نامه را می داند ، فکر می کنم شما با چیزی به نام کنایه(sarcasm) اشنایی داشته باشید.این متن را به هیچ وجه لایق واژه نمایش نامه نمی بینم.
اگر کسی بخواهد می تواند داستان شنگول و منگول را هم پر از سوژه و بار معنایی ببیند. ما آزادیم آنچه می خواهیم ببینیم و من در این نمایش چیزی جز داستانی به سبک فیلم اخراجی ها ندیدم. در ابتدای نوشته ام هم عرض کردم این نظر شخصی بنده است. نه تخصصی و نه ادعایی در این زمینه دارم ، فقط خواستم نوشته ی کوچکی باشد برای افرادی مانند خودم تا مانند اینجانب نا امید و پشیمان از سالن بیرون نیایند.
۱۵ مرداد ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید