در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شاهین نامی درباره نمایش بر اساس دوشس ملفی: با سلام نمایش رو دیشب 23 شهریور دیدم و لازم که یه سری نکات رو از دید خ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:37:41
با سلام نمایش رو دیشب 23 شهریور دیدم و لازم که یه سری نکات رو از دید خودم بگم : ( البته اول خوبیاش رو میگم بعد بدی هاش ، خارج از ادعاهای روشن فکری )
1- به واقع بازی بازیگران عالی بود ، چه شخصیت های اصلی چه فرعی .. این رو همه باید قبول کنیم
2- طراحی لباس خوب و راضی کننده بود
3- ایده حضور یک بند موسیقی خیلی خوب بود مخصوصا این که کارشونم خوب و عالی بود .
4- نمایش نامه خوب بود .
حالا بدی هاش :
4- من ادعای تئاتری بودن ندارم ولی در بین بالای 30/20 تا تئاتری که رفتم مطمئنا و قویا این خسته کننده ترین تئاتری بود که تا حالا رفتم . هیچ وقت فکر نمی کردم وسط تئاتر انتظار تموم شدنش رو بکشم !
5- به جای 3 ساعت ، تئاتر چیزی نزدیک به 3 ساعت و 35 دقیقه طول کشید که با احتساب دیر شروع کردن ... دیدن ادامه ›› همیشگی سالن مستقل ما ساعت 12 از سالن خارج شدیم !!
6- از نیمه های تئاتر نصفی از افراد سالن در حال چک کردن تلگرام هاشون بودن .. یه تعدادی چشم به ساعت ، و تعداد اندکی مثل من در حال ادای این که من آدم فرهنگی هستم پس باید با دقت تا آخرش ببینم( ولی واقعیت تئاتر این اجازه رو به آدم نمی داد که حتی بخواد ادا در بیاره)
7- از حدود یک ساعت آخر تئاتر حدود 10-20 نفر اصلا از جاشون پاشدن و رفتن که واقعا من این صحنه رو تا حالا ندیده بودم ! که قطعا بی تقصیر هم نبودن اون دوستان...
8- صحنه اجرا خیلی طویل بود ، و در سکانس هایی که 2 بازیگر یکی در اینور سالن و دیگری در اونور قرار میگرفتند ، تماشگر مجبور بود یکی از اون ها رو برای دیدن انتخاب کنه چون دایره دید چشم آدم این اجازه رو نمی داد .
9- نمایش های کلاسیک به این شکل خیلی بهتره که در سالنی بزرگ تر و با استاندارد های بهتر اجرا شود ... شاید حتی در سالن بزرگ و در حد یک نمایش کلاسیک خوب اجرا می شد انقدر خسته کننده و عذاب آور نمیشد !
10- پیش بردن کند نمایش به نظر آگاهانه نبود از جانب کارگردان !
11- یک نمایش 3 ساعته ( نه البته 3.30!! ) ملزومات خاص خودش رو داره که تماشاگر رو حفظ کنه در طول نماش که این تئاتر به غیر از یکی 2 تا سکانس میانی اضلا و به هیچ وجه این کار رو نمی کرد ... بر فرض مثال شما نمایش کالیگولا رو مقایسه کنید .. چه فرق عظیمی هست !! یعنی در طول تمرینات این تئاتر هیچ کس نبود که این موضوع رو گوش زد کنه ؟؟؟
12- در کل اگر و فقط اگر سایر اجرا های این نمایش به مانند دیشب باشه ، قطعا جزو رزومه های بدی برای بزرگانی چون رضا بهبودی ، احمد ساعتچیان یا حتی باران کوثری خواهد بود !
13- امیدوارم در روزهای آتی اشکالات گسترده شب اول ادامه نداشته باشه
با آرزوی موفقیت برای تمام عوامل این تئاتر
مرسى از نظرتون :)
امیدوارم در اجراهاى بعدى مشکل دیر شروع شدن تیاتر برطرف بشه چون هم دیر شروع مى شه و هم دیر تموم مى شه.
البته تیاترهاى کلاسیک مى تونن واسه خیلى از تماشاچى ها خسته کننده باشن . شما آیا خود نمایشنامه رو خوندید؟ مى خواستم بدونم چه قدر از اجرا وفادار به نمایشنامه بوده و یا خوندن متن اصلى کمکى مى کنه به دنبال کردن نمایش یا خیر ؟
۲۴ شهریور ۱۳۹۵
خانم بابان عزیز
در واقع وظیفه یک تماشاگر این نیست که بخواد نمایشنامه رو چه قبل یا بعد از نمایش برای درک بهتر اون نمایش بخونه . در اصل این وظیفه کارگردان هست که بتونه متن نمایش رو به بهترین وضعیت ممکن به تماشاگر منتقل کنه ، که در واقع این نمایش به هیچ وجه تو این کار موفق نبود ( حداقل از نظر من )
و این که خب من خودم نمایش کلاسیک خیلی دیدم و هیچ دفعه ای حالی که تو این تئاتر داشتم رو نداشتم و این رو هم تو نگاه سایرین می تونستم به عینه ببینم .
درسته نظر من کمی تند و تلخ بود ولی واقعیت امر رو گفتم :)
ممنون که خوندید و نظر دادید
۲۶ شهریور ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید