در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهدی رجبـلو درباره نمایش فالومی: یادداشت اقای رامین مستقیم (مترجم) درمورد نمایش فالومی: _________ فالو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:53:05
یادداشت اقای رامین مستقیم (مترجم) درمورد نمایش فالومی:
_________
فالو می ( public Eye ) نقیض «بانوی زیبای من » برنارد شاو :
کورش سلیمانی را هنرپیشه سینما و بازیگر تاتر می شناسیم اما این روز ها در تالار مولوی نمایش فالو می را به صحنه برده است و طبع آزمایی موفقی به خرج داده است .
فالو می نمایش خلاف آمد ی است که در انگلستان دهه شصت میلادی بر ضد کلیشه ی نقش زن در آثار برنارد شاو به ویژه نمایش « بانوی زیبای من » ظهور کرد . فالو می نقیض تلخ و شیرین است که به نقد نقش زن در آن اثر برنارد شاو می نشیند . در نمایش شاو که درزمانه ی خود اثر برجسته ای بود ، زنی عامی با معلمی و استادی مردی به زبان فاخر می رسد و در نقیض آن نمایش( public eye) که در ۱۹۶۲ نوشته می شود ، کارآگاهی که مهارتی در هیچ شغلی ندارد ، به زن و شوهری می آموزد که همدیگر آن طورکه هستند بپذیرند و قرار نیست زن جوان شوخ و شنگی به سلیقه ی فاخر هنری ویا دانش دانشنامه ای دست یابد تا زن آرمانی همسرش گردد. مهارت پیتر شفر در ساختن شخصیت های است که توازنی در سرمستی و خرد ندارند و ودر این نمایش فالو می ، زن نمایش سرخوشی و رمانس را مهمتر از هر چیز دیگر می گیرد و این همان جنبه ای از زندگی است که حسابدار خبره پر خوان نمی بیند اما بر خلاف نمایش بانوی زیبای من عاقبت تسلیم می شود . پیتر شفر در متن ... دیدن ادامه ›› نمایش آمادس موتزارت هم شخصیت نبوغ سرمست وسر خوش موتزارت را در برابر عقل سالیری رقیب قرار می دهد .
جامعه انگلیس پس از جنگ دوم دیگر ، بانوی زیبای فاخر گوی را نمی خواست . زندگی همان طور که هست طرفدار پیدا کرد و دیگر مردان در نقش شوهر اجازه نداشتند تا زنان را به شکل و هیبت خود در آورند . خرد به سرمستی و شور زندگی نیاز مند شد تا فاجعه آوار نشود و یا از دهشت آن کاسته شود . رامین مستقیم