در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شبنم بانو درباره نمایش نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم: نمایش بد بده دیگه. چرا توجیه می کنیم که کار هنریه و عوامانه نیست و از
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:01:15
نمایش بد بده دیگه. چرا توجیه می کنیم که کار هنریه و عوامانه نیست و از این حرفا. درسته ما تئاتری نیستیم اما شعور که داریم. آگاهی و درک هنری و زیباشناسی که داریم. دست کم بعضی از تماشاگرها بیشتر از تمام تئاتریها تئاتر می بینن. پس لطفا ضعف های یک نمایش را با این جملات توجیه نکنیم. این باید برای همه یک اصل باشد. چه در کار هنری و فوق هنری و چه در سخیف ترین نمایش ها نادیده گرفتن مخاطب توهین آمیز است. مگر هنری بدون مخاطب دارای ارزش می شود؟ این را نوشتم چون از برخی کامنت هایی که خواندم عصبی شدم. دیگه ما به عنوان تماشاگر نباید با خودمون تعارف داشته باشیم.
جناب پارسافر ، با درود خدمت شما
دیدگاهتان را درباره این نمایش که در روز گذشته نگاشته بودید را امروز پیدا نکردم و متوجه شدم از صفحه خودتان هم حذف گردیده ، برایم جای سوال و کنجکاوی پیش آمد که آیا دیدگاهتان توسط خودتان حذف گردیده یا خیر ؟
۱۳ شهریور ۱۳۹۶
با سلام یک سوال داشتم درمورد جشن منتقدان تاتر چرا منتقدان به طراحی لباس نمایش ها اصلا هیچ کاری را کاندیا نکرده بودید؟با پوزش فراوان
۱۴ شهریور ۱۳۹۶
یا خدا. چقدر نظر زیر کامنت من. گروه محترم نمایش، اول که اصولا ممنون که نقدپذیر هستید. دوم اینکه میدونم هر تئاتری چقدر صرف انرژی داره. من به نمایش شما نقد زیادی دارم. اساسا هم در نمایشنامه و هم در اجرا. بزرگترین مشکلم در گفتن قصه و روایته. کاری هم به این ندارم که مدرنه و یا هر چیز دیگه. مهم اینه که من مخاطب رو نه درگیر میکنه و نه چالش برانگیزه. نمایشتون خسته کننده ست. واقعا به نظرم هر هنری دست کم لازمه یه مقدار جذابیت برای تماشاگرش ایجاد کنه. اما به جز دکور شما که تماشاگر باهاش ده دقیقه درگیر میشه چیز دیگه ای به مخاطب نمیده. اما مهمترین نقد من به خود نمایش نبود. اون چیزی که در بالا نوشتم اصلا هدفم کوبیدن این نمایش نبود. کوبیدن تماشاگری بود که سعی میکنه به همه بگه شما نمی فهمید، وگرنه کار خوبیه. به هرحال هر کسی یه ذره شعور رو دیگه در وجود خودش داره. میتونه تشخیص بده. اینکه بعضی از تماشاگرها میان زیر کامنت های نقد می نویسن شما نمی فهمی توهین آمیزه. به هر حال خسته نباشید.
۱۹ شهریور ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید