در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سپهرداد درباره مونولوگ مارکس در سوهو، نمایشی درباره‌ی تاریخ: راستش اول از شیوه ی فروش بلیط خوشم آمد. چند وقتی بود که به خاطر مشکلات
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:23:06
راستش اول از شیوه ی فروش بلیط خوشم آمد. چند وقتی بود که به خاطر مشکلات مالی زورم می آمد تآتر بروم.وقتش را نداشتم که با دقت تاترهای در حال اجرا را جست و جو کنم و بهترینش از نظر خودم را پیدا کنم و مطمئن باشم که پولم حرام نمی شود. کمبود وقت برای پیدا کردن نمایش خوب معضلی شده بود. بعد یکی از دوستان گفت مارکس در سوهو راست کار خودته. نیازی هم به اما و اگر نیست. من از تالار وحدت متنفرم. سیستم طبقه بندی بلیت هایش و این که تو با این که قیمت متوسط به بالایی را برای بلیت می دهی و باز هم جای درب و داغانی را به تو اختصاص می دهند شاکی ام کرده بود.و این سیستم فروش بلیط که آدم 5 هزار تومانی با آدم 25هزار تومانی تفاوتی ندارد علاوه بر تناسبش با موضوع نمایش یک جور احترام خارق العاده به تماشاگر تاتر بود.
خود نمایش هم... گفتن ندارد. رضایت بخش بود. قصه داشت. تاریخ داشت. زندگینامه بود و بزرگ ترین دستاورد این نمایش این بود که به من انگیزه داد تا بروم کتاب نوشته های اقتصادی فلسفی مارکس را بخوانم. کتابی که 2 سال بود که توی کتابخانه خاک می خورد. این که تو به خاطر یک تاتر 80 دقیقه ای انگیزه پیدا کنی که کتاب بخوانی, که به جست و جو بیفتی, به پرس و جو بیفتی یعنی این که آن تاتر خیلی خوب بوده.
ای کاش اجرای قبلی رو هم تماشا می کردید دوست گرامی. "من موجودی احساساتی هستم".
۲۶ دی ۱۳۹۶
من هم با مریم خانم موافقم.
۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام جناب سپهرداد عزیز
چقدر خوشحال شدم این جمله شما را خواندم: به خاطر یک تئاتر ۸۰ دقیقه‌ای انگیزه پیدا کنی که کتاب بخوانی.
واقعا و بدون تعارف برای من این زیباترین دستاورد کار می‌تواند باشد. کنجکاوی... و البته برای مارکس بیرون کشیدن دوباره کتاب‌هایش.
ممنونم از نوشته و وقت با ارزشتان.
۲۶ دی ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید