در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نیکا نصیری درباره نمایش آن سوی آینه: معمولی رو به خوب، بهترین توصیفیه که میشه برای این نمایش داشتف بیشتر از
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:21:26
معمولی رو به خوب، بهترین توصیفیه که میشه برای این نمایش داشتف بیشتر از این اجحاف در حق نمایش های خوبه!
اگر دو نفر باشید و برای ردیفهای بهتر 90هزار تومن هم پرداخت کرده باشید این معمولی بودن بیشتر هم به چشم خواهد آمد.
علی سرابی خوبه و همیشه هم خوب بوده و عملا بار نمایش یک تنه بر دوششه، از ریما رامین فر هم بازی های قوی تر و بهتری دیده بودم و به نظرم این خیلی شبیه نقشی که در سریال پایتخت داشتن بود!
اما شگفتی این نمایش پژمان جمشیدیه؛ دراین تاتر آدم متوجه میشه که چرا بازیگری یک علم و یک فنه و میشه یک نفر یدون بازیگری صرفا دیالوگ ها رو حفظ کنه و بیاد روی صحنه ! و عملا هیچ تلاشی در درآمدن نقش نداشته باشه! به نظرم واقعا ضعیف بود و دقیقا همون لحنی رو داشت که در مصاحبه ها و سریال پژمان و ...
سرتاسر زمان هم شوخی های اروتیکه که اگر دوست نداشته باشید احتمالا براتون خسته کننده خواهد بود!
عمق موضع و محتوا هم به نظرم به اون عمقی که دوستان اینجا میگفتن نبود!
نکات مثبت تاتر هم خلاقیت در بلند گفتن گفتگوهای درونی هر فردی بود که جالب بود، همینطور به شوخی گرفتن محدودیت هایی مثل بغل کردن و دست دادن و ... که خیلی خلاقانه استفاده شده بود!
فارغ از کیفیت بازی جمشیدی،متاسفانه تعریفتون از بازیگری درست چندان نیست،بحث سلیقه و نظر شخصی نیست،صداها مثال وجود داره که بازیگری خیلی بیش از دانش و مطالعه به استعداد نیاز داره....دختر نوجوانی که چار سال پیش بخاطر دوازده سال بردگی اسکار گرفت رو یادتون هست!؟تا قبل از انتخابش بعنوان بازیگر،حتی ده تا فیلم هم ندیده بوده چه برسه به این که در مورد بازیگری مطالعه کرده باشه یا آموزش دیده باشه، نقش اصلی سریال برکینگ بد،راننده کامیون بوده و ....اگر بخواین ده ها نمونه دیگه میتونم براتون مثال بزنم....بازیگری بیش از هر چیز به استعداد نیاز داره...خیلی از اسطوره های سینمای کلاسیک هم تحصیلات بازیگری نداشتند ولی از همون ابتدای کار درخشان بودن....البته طبعا تحصیلات آکادمیک و آموزش بسیار به بازیگرها کمک میکنه اما شرط اصلی نیست....اما یه سوال،اگر فرضتون بر این هست که بخاطر گیشه جمشیدی رو در تاتر بازی میدن(که در مورد این نمایش صدق نمیکنه،اسم سرابی و مارال و رامین فر و نیل سایمون و کمدی بودنش و شهرت فعلی شهرزاد ، بدون جمشیدی هم نمایش رو پرفروش میکردند) اما در سینما و فیلمی مث سوتفاهم که کمدی نیست و احتمالا هم نخواهد فروخت و کارگردانی مث احمدی چرا به سراغش رفتن؟ ....تذکر مهم که بدلیل لنگی بودنش و اصرار براین اشتباه جانکاه! علاقه شخصی بهش ندارم و این متن هم کلی هست به بهانه نقد یکی از کلیشه‌های ذهنی که بین ما سینما-تاتر دوستان ایرانی طرفداران زیادی داره
۱۱ بهمن ۱۳۹۶
ممنون از توجه شما ، راستش من با صحبت های شما موافقم!
اما من اصلا تعریفی از بازیگری ارائه ندادم ضمن اینکه سواد این کار رو هم ندارم؛ اما همچنان معنقدم که بازیگری یک علم و یم فن و همزمان یک هنره و اتفاقا این با حرف شما که میفرمایید استعداد هم بسیار مهم و حتی مهمتر از بقیه است و امری ذاتی است موافقم ... کما اینکه همینکه از صدها بازیکن فورتبال و والیبال و ... یکی پژمان جمشیدید میشه و بقیه ای هم که کم و بیش خودشون رو محک زدن به این موفقیت نرسیدن و این رو در تایید صحبت شما میگم ، و نکته ای که صحبت های شما داشت و برای من هم جالب بود همه مثال های شما سینمایی بود و البته در ذهن من هم تعداد زیادی نمونه هست اما شادی عرصه تاتر تخصصی ترره ، شاید انتظار ما از تاتر بیشتره و....
و همچنان به نظرم به عنوان یک علاقه مند حداقل، فکر میکنم بازی زحمت کشیده و شسته رفته ای نداشتند. و ارتباط برقرار کردن با اون نقش یخت ... دیدن ادامه ›› بود.
و من هم مثل شما فکر نمیکنم که حضور آقای جمشیدی برای فروش گیشه بوده باشه و حتما ایشون از نظر آقای سرابی توانایی هایی داشتن.
و من متوجه کلیشه ذهنی که شما فرمودید نشدم ... کما اینکه گفتم به نظرم که تاکید میکنم کاملا شخصی و غیر حرفه ایه بازی خانم رامین فر مثلا در نمایش مونولوگ «ایجا کجاست» رو بسیار بیشتر دوست داشتم.
و آیا شما نمایش آن سوی ایینه رو دیدید؟
۱۱ بهمن ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید