در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهدی عزیزی درباره نمایش اسب: تاریخ اندیشه و حکمت جهان از فیلسوفان پیشا سقراط تا زمان حال بطور مدام
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:23:26
تاریخ اندیشه و حکمت جهان از فیلسوفان پیشا سقراط تا زمان حال بطور مدام عرصه ی طرح پرسش های بنیادینی است که هیچگاه پاسخ قطعی نیافته و به نظر می رسد تا دیر زمانی دیگر نیز پاسخی نخواهد یافت ، علیرغم آن ، بشر از اندیشیدن در حوزه ی پرسشهای بنیادین دست نکشیده و نخواهد کشید ، در راستای همین پرسشگری بی وقفه ی بشر است که کارگردان محترم نمایش اسب ، عزم جدی خویش را برای طرح این دست پرسش ها در صحنه تاتر که در واقع همان صحنه زندگی است به منصه ی ظهور می رساند .
فضای مبهم ، اتمسفر وحشت و رفت و برگشت حاکم بر نمایش ، شخصیت هایی که بدست راوی آفریده می شوند ، زنده می شوند ، می میرند باز زنده می شوند و باز میمیرند و این چرخه ی بی انتهای زندگی و مرگ و مرگ و زندگی ، واگویه ای است هنرمندانه از سرنوشت بشری که از نا کجا آباد به این جهان پرتاب شده و در پایان به نا کجا آبادی دیگر می رود ، تعلیق میان دو عدم ، حیرت میان آغازی مبهم و پایانی نا معلوم ، حیرتی بدنبال حیرت و تعلیقی از پی تعلیقی دیگر .
فضای اضطراب آلود حاکم بر نمایش ، تعریضی به اضطراب ، وحشت ، نومیدی ، سرخوردگی ، تردید و یاس بشری است که در فضایی مبهم و راز آلود بدون اینکه جهدی در جهت شناخت جهان خود و جهان بیرون از خود بعمل آورد به جد بدنبال ظهور اراده حیات حیوانی است و بنا بر این انبانش خالی تر از آن چیزی است که گمان می برد .
قدردانی و تشکر ویژه از جناب آقای دادگر و گروه هنرمند همراهشان که با فضاسازی بدیع و فانتزی شان و با استفاده بهینه از تمامی ابزارهای هنر نمایش ، اثری فاخر آفریدند و نشان دادند که هنر نمایش می تواند در خدمت تولید اندیشه و تعالی حکمت قرار گیرد . خدا قوت
عمار عاشوری (ammarashoori)
سپاس از شما
۲۲ بهمن ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید