در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | متین فرد درباره نمایش می سی سی پی نشسته می میرد: چند خطى پراکنده براى #مى_سى_سى_پى_نشسته_میمیرد اثرى از #همایون_غنى_زاد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:42:24
چند خطى پراکنده براى #مى_سى_سى_پى_نشسته_میمیرد اثرى از #همایون_غنى_زاده #تالار_وحدت -
نمایش در صحنه اى سیاه سفید با قاتلى ترسو مثال آن که از سوسک میترسد و با فاصله آن را می کُشد آغاز مى شود، و یکباره با فرمان کات آقاى کارگردانى که فقط صدایش را داریم، ورق بر مى گردد و مخاطب وارد فضاى اصلى داستان مى شود.
- مى سى سى پى از نظر صحنه پردازى به غایت قوى است، صحنه اى سیاه سفید که به خوبى فضاى سینماى کلاسیک را بازنمایى مى کند، و از جایى به بعد آناستازیاى قرمز پوش چه خوب در این صحنه ى سیاه سفید مى درخشد!
- بازى ها در نمایش روان و مناسب است، #ویشکا_آسایش که جاهایى یادآور ساحره است، انتخاب بسیار مناسبى براى این نقش است، #سیامک_صفرى خوب ظاهر شده است و #بهرام_افشاری که بیشتر با پایتخت شناخته مى شد، وجهى دیگر و به مراتب قوى تر از هنرش را به نمایش مى گذارد، هنرپیشه اى که على رغم قد بلندش، مثال یک کودک تحقیر مى شود، و چه خوب از عهده ى نقش این عاشق بیچاره برآمده است!
- صداگذارى نمایش در بخش هایى مناسب و در جاهایى به شدت آزار دهنده است، آن زمانى که صداى موسیقى آنقدر بلند مى شود که چیزى از گفتمان بازیگران شنیده ... دیدن ادامه ›› نمى شود
- اما داستان این نمایش حداقل به زعم من پیام خاصى نداشت! بازیگر زنى که به همگان چراغ سبز نشان مى دهد و از ابزار عشق هاى دروغین به هیچکس ابایى ندارد! از طرفى قتل هایى پیاپى که از "فیلم بودن" خارج شده و به واقعیت صحنه مى آید!
و البته نکته ى قابل تامل داستان به سخره گرفتن جنبه هایى از سینماى معاصر است، که به درستى به تصویر کشیده شده است.
- یکى از جنبه هاى مثبت این اثر بخش هاى طنز آن است، که از طنز سخیف و شوخى هاى جنسى مرسوم در بسیارى از نمایش ها فاصله گرفته است.
- مساله دیگر در باب این اثر زمان طولانى نمایش بود. سه ساعت بدون آنتراک براى این نمایش از جایى به بعد واقعا خسته کننده مى شود.
- یک مورد مهم در مورد این تئاتر هم آنکه على رغم قیمت بالاى نمایش، حتى از چاپ بروشور براى اثر دریغ شده بود، که این مساله خود جاى انتقاد دارد!
من اجرای سال گذشته این نمایش رو دیدم و یادمه که با وجود ایده های خوب و بازی و کارگردانی و ... مدت نمایش که سه ساعت بود خیلی اذیتم کرد و از یه جایی به بعد دیگه سر گیجه گرفتم.
۲۲ مهر ۱۳۹۷
(- یکى از جنبه هاى مثبت این اثر بخش هاى طنز آن است، که از طنز سخیف و شوخى هاى جنسى مرسوم در بسیارى از نمایش ها فاصله گرفته است.)

احساس میکنم دیالوگ های مستیم کارگردان نسبت به اناستازیا دقیقا مصداق همون جنس شوخی هایی بودن که شما نبودش رو مثبت تلقی کردید
۲۳ مهر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید