در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهدی عزیزی درباره نمایش خانواده دوست داشتنی من: نمایش خانواده دوست داشتنی من ، برشی است از زندگی خانواده ای کوچک که تع
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:19:33
نمایش خانواده دوست داشتنی من ، برشی است از زندگی خانواده ای کوچک که تعریضی است به خانواده ی بسی بسیار بزرگتر بنام جامعه ، با همان مسایل و مصایب ، مشکلات و دغدغه ها ، آگاهی ها و جهالت ها ، دانایی ها و نادانی ها و گستره ها و محدودیت ها .
فریمی است از زندگی زیسته ی خودمان و پیشینیانمان و ای بسا جام جهان نمایی است که زندگی فرداهای نامدگانمان را نیز پیش روی مان قرار می دهد ، گویی سرنوشتمان تا فرداهای دور و دوردستهای فردا در منازعه میان سنت و مدرنیته می گذرد و کاروان تمدن جغرافیایمان ، نه دل کندن از پس پشت خود را دارد و نه پای رفتن به پیش رو .
آینه ای است که کنش ها و واکنش های ذهنی و عملی مان را پیش رویمان می گذارد و عینیت می بخشد تا خویشتن خویش را در این آینه به نظاره بنشینیم و بخندیم و بگرییم و افسوس بورزیم و حسرت بخوریم به و برای توهم عقل کل بودنمان ، بی منطقی هایمان ، جاه طلبی های بی موردمان ، غیرت ورزی های بی جایمان ، خودخواهی های بی حد و مرزمان و قس علی هذا سلسله ای مسلسل وار از این دست .
نمایش خانواده دوست داشتنی من سرشار از آدمها و اکت ها و دیالوگها و موقعیت هایی است که خود خودمان را به مرآی دیدگانمان می سپارد تا به چرایی وضعیتی که در آن قرار گرفته ایم برسیم ، چه به لحاظ فردی و چه از نظر اجتماعی ، تا بیش و پیش از هر چیز منقد خودمان باشیم و بدانیم که نقد خویش اندیشه ساز است و اندیشه سازی سرآغاز حرکت در مسیری است که به آفرینش تمدنی پویا منتج خواهد شد ... دیدن ادامه ›› . ایدون باد
اما این نمایش کمدی به داوری بنده بر طرحی به غایت طنز آمیز بنا شده است ، چرا که علیرغم اینکه در تمامی مدت نمایش خلق موقعیت های کلامی و فیزیکی نشاط آور و خنده دار هدف کارگردان محترم و بازیگران عزیز است ، اما هیچ گاه مرزهای کمدی را نمی شکند و به ورطه ی ابتذال نمی افتد و این ، هنر نویسنده محترم این اثر است ، علیرغم این ، به داوری بنده متن اثر جای کار بیشتری هم داشت .
نکته بسیار حایز اهمیت اینکه نقش آفرینان چنان از عمق جان بر روی صحنه هنر آفرینی نمودند که بسی بسیار احترام برانگیز و تحسین آفرین بود .
دست مریزاد و خدا قوت و به امید دیدن آثاری بهتر و بهتر از این گروه محترم .

پ ن . در هنگام رورانس به عنوان نقطه ی مشترک بین سالن و صحنه ، کارگردان و بازیگران محترم ، نگاهشان متمرکز به لاین وسط سالن بود و دولاین کناری را از قلم می انداختند که این حرکت حرفه ای نبود .
به نکات جالبی اشاره کردید جناب عزیزی. تقابل سنت و مدرنیته و پرداخت مناسب فضا و شخصیت ها و بازی های کلامی خوب از کار درامده است. با شما موافقم که می توانست متن بهتر از این هم نوشته شود.
۰۲ خرداد ۱۳۹۸
جناب رفیعی گرامی ، اینکه جنابعالی تک تک نظرات را مطالعه می کنید و برای پاسخ به آنها زمان می گذارید نشان از فروتنی جنابعالی و ارزش گذاری به مخاطب دارد که بسیار قابل تقدیر است . اما در مورد پرداخت افزونتر متن ، باید توجه داشت که هریک از انسانها درتمامی ساحات (اعم از ساحات درونی و بیرونی) دارای گستره و محدودیت هایی هستیم که خاص خاص شخص خودمان است و بدون تردید اثری را که خلق کردید بر مبنای گستره و محدودیت های شخص جنابعالی پدید آمده است که الحق هم خوب پدید آمده است ، اما در مقایسه با ایده کار که بسیار خوب و بدیع است ، متن جای کار بیشتری داشت ، بدون شک اگر بنده نیز پدید آورنده اثری باشم و شما اثر بنده را به داوری بنشینید به نقاط ضعف و قوت متفاوتی پی خواهید برد .
برایتان موفقیت های فزون تر آرزو دارم . پاینده باشید
۰۳ خرداد ۱۳۹۸
خریدار
محمد رفیعی (mohammadrafiee)
جناب عزیزی اصولا اگر مخاطبی وجود نداشته باشته نمایشی هم نخواهد بود. همیشه دغدغه مخاطب برای بنده بسیار جدی بوده و اساسا وقتی تولید نمایش برای عرضه به مخاطب هست پس چه طور میشه تماشاگر رو نادیده گرفت؟؟ لااقل بنده چه نمایش کمدی کار کنم و چه ابزورد قطعا تماشاگر برایم الویتی بزرگ خواهد بود.برای شما هم موفقیت آرزو میکنم همراه با لبخندی محو ناشدنی در زندگی.
۰۳ خرداد ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید