در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | زهرا تمیزی درباره نمایش کارنامه‌ی بندار بیدخش: خسته نباشید میگم به عوامل جوان نمایش. از ایرادهای جدی نمایش سوار بود
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:55:16
خسته نباشید میگم به عوامل جوان نمایش.
از ایرادهای جدی نمایش سوار بودن موسیقی بر روی کار بود. یک صدای بلند موسیقی که مانع شنیده شدن دیالوگ ها ... دیدن ادامه ›› میشد. دو در بعضی جاها نیازی به موسیقی نبود. همان لحن کلام حس و فضا رو می رسوند.
ایرادی بعدی که در اول نمایش بیشتر بود. دیالوگ طولانی بیدرخش پشت به تماشاچی بود که اصلا شنیده نمیشد! البته صداها برای چنان سالنی رسا نبود . مخصوصا دبیرک !! البته رفته رفته بهتر شد ولی در جاهایی که دیالوگ ها تند بود ، کاملا حرفا نامفهوم بود.
شخصیت و بازی دبیرک هنوز جا داشت تا پخته تر و صیقلی تر بشه . مخصوصا بیانش !
سایر بازیگران اصلی هم بازی قابل قبولی داشتن ولی باز هم جا برای کار داشت. بازیگران فرعی از عهده کار بر اومده بودن. (مخصوصا اون برادری که خیلی خوب می خندید)
میزانسن ها باید دقیقتر و حساب شده تر و هماهنگ تر طراحی میشدن ...
یک نکته یا شاید ایراد : این ایده که از المان ها و میزانس های امروزی توی نمایش استفاده کنی می تونه خوب باشه به شرطی که در پیکره کار خوب جا بیافته. مثلا میمیک های امروزی دبیرک جا نیوفتاده بود ولی استفاده از اسپره اب پاش برای تمیزکردن خوب و قابل پذیرش بود ( البته با این فرض که کارگردان این خلاقیت توی نمایش به عمد گذاشته و گرنه کاملا وصله ناجور نمایش بود ). و تنها شاید این امروزی بودن گه گاه بازی جمشید خوب از اب در امده بود.

نور چنگی به دل نمی زد ولی گویا طراحی نور چیز دیگری بوده ( به گفته کارگردان )

حسن خیلی خوب کار بیان خوب و بدون تپق دیالوگ های نسبتا سخت بود که معلوم بود خوب روش کار شده. صحنه ارایی بی تلکف و در خدمت اجرا بود.

در کل با اینکه هنوز جا داره تا اجرای پخته تری بشه ولی کار خوبی بود.

پ.ن یک : کاش در اجرا اول هم مثل اجرای اخر همه چیز مرتب و اماده باشه.
پ.ن دو : کاش عکاسان صدای شاتر را ببندند.
پ.ن سه : تبریک به این جسارت برای اجرا بردن کارای استاد بیضایی که اجرا بردن نمایشنامه هاشون جسارت میخواد. موفق باشید .. امید به اجراهای قوی تر و پخته تر

درود. هنگام به‌نیکویی.
سپاس‌گزارم بابت اینکه اجرا رو دقیق مشاهده فرمودید و برامون نوشتید.
در مورد موسیقی ما عمدا تصمیم داریم که برخی دیالوگ‌ها به خوبی شنیده نشوند و موسیقی، فرم و نجوای بازیگر صحنه را تشکیل دهند. فکر نمی‌کنم مفهموم این صحنه‌ها را متوجه نشده‌باشید... اگر به خوبی نشنیدید و متوجه روند داستان شده‌اید ما به هدف خود رسیده‌ایم.
همه‌ را خواندم و کوشش خواهد شد تا جایی که از تصمیمان در مورد شیوه‌ی اجرایی دور نشویم، اصلاحات صورت گیرد.
با سپاس و احترام فراوان.
۲۳ دی ۱۳۹۸
فرمایش شما درست به شرطی که تماشاچی هم چنین حسی داشته باشه و متوجه ایده کارگردان بشه نه اینکه حس کنه صدای موسیقی زیاده. در مورد درک روند داستان ، من از مریدان فردوسی و بیضایی هستم و کارهاشون خوندم با ادبیات و بیانشون اشنا هستم پس نشنیدن قسمتهایی به درکم از کار لطمه ای نمی زنه ولی اگر مخاطب شما هیچگونه آشناییتی نداشته باشه قطعا امکان سردرگمی ش هست. به هر حال من به عنوان مخاطب چنین نظری دارم و قطعا ایده و نظر کارگردان محترم هست.
۲۴ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید