در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهزاد هندی: کویر مرنجاب مسیر دسترسی: اتوبان تهران کاشان، آران و بیدگل، انتهای ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:19:27
کویر مرنجاب

مسیر دسترسی: اتوبان تهران کاشان، آران و بیدگل، انتهای بلوار ارتش ورودی کویر مرنجاب. از عوارضی اتوبان تهران قم تا ورودی کویر 223 کیلومتر است. ادامه مسیر از ورودی تا کاروانسرای مرنجاب حدود ۴۰ کیلومتر راه خاکی و از کاروانسرا تا محل رمل ها و تفریحات کویری حدود 7 کیلومتر دیگر راه خاکی باقی است. برای استفاده از مپ، کاروانسرای مرنجاب را جستجو کنید.
کویر مرنجاب راه های دسترسی دیگری هم دارد که تنها با خودروهای دو دیفرانسیل قابل گذر است و در برخی ار آنها نیاز به مجوز از محیط بانی است.
- مسیر خاکی فوق با خودرو سواری معمولی قابل گذر هست. اما توجه داشته باشید که مسیر خاکی اگر چه ۴۷ کیلومتر بیشتر نیست اما بسته به سرعت خودرو با سواری معمولی بین 3 تا 4 ساعت تنها برای رفت زمان خواهد برد.
- هزینه ورودی به کویر با خودرو شخصی مبلغ 15000 تومان برای هر خودرو است(زمستان ... دیدن ادامه ›› 1400).
-ورودی کویر در ایام عزاداری تعطیل هست.
-در محل ورودی کویر، خودرو های آفرود حضور دارند. می توان ادامه مسیر را با این خودرو ها طی کرد. هزینه هر خودرو برای 4 تا 5 ساعت استفاده بین 800 هزار تومان تا یک میلیو ن و دویست هزار تومان هست.
- بعد از ورودی کویر در کیلومتر 5 دو استراحت گاه با امکان اقامت دیده می شود. بعد از آن تا محل رمل ها هیچ گونه استراحت گاه یا فروشگاهی وجود ندارد. بنا بر این قبل از ورود به کویر وسایل و خوراکی های مورد نیاز خود را (به خصوص آب آشامیدنی و آب برای شستشو) تهیه کنید. بیش از نیاز مصرف خود آب و مواد غذایی به همرا داشته باشید. برای احتیاط لباس گرم وپتو به همراه ببرید.
-قبل از ورود به کویر باک بنزین خودرو را کاملا پر کنید و از سلامت خودرو خود مطمئن شوید.
-مسیر خاکی مشخص بوده و در کناره ها تابلو شبرنگ دارد. گاه تابلو هایی هم مسافت باقیمانده را نشان می دهند. به هیچ عنوان از مسیر اصلی خارج نشوید. امکان گیر کردن خودرو در ماسه ها وجود دارد.
- متاسفانه کاروانسرا تنها برای اقامت هست و بازدید عمومی ندارد و تنها از بیرون قابل بازید و عکاسی است.
- در محل رمل ها امکان استفاده از موتور چهار چرخه، شتر سواری و آفرود سواری بر قرار هست. هر چند که پیاده روی بر روی رمل های ماسه ای هم به تنهایی لذت بخش است.
- در مقابل رمل ها دریاچه بزرگ نمک دیده می شود. با خودرو معمولی به دریاچه نردیک نشوید. اطراف آن باتلاقی است. در دریاچه جزیره سرگردان قابل دید است.( به دلیل خطای دید این طور به نظر می رسد که از زمین کمی فاصله دارد.)
- اگر کمی خوش شانس باشید می توانید زاغ بور پرنده اندمیک ایران را هم ببینید.
- با توجه به نردیکی شهر آران با کاشان می توانید در مسیر برگشت و در کاشان سوغات (باقلواکلوچه و سوهان کاشان) تهیه کنید.
- بهتر هست صبح خیلی زود حرکت کنید که در مسیر برگشت قبل از تاریکی هوا از کویر خارج شوید.
-تا انتهای مسیر همراه اول آنتن دارد.
-برای این مقصد تور های مختلف وجود دارند که به صورت یک روزه، یک و نیم روزه(یک شب خواب در اتوبوس) و یا دو روزه (یک شب اقامت در کویر) برنامه اجرا می کنند.

آدرس صفحه اینستاگرام کوبر مرنجاب
Maranjab-Desert.aran
http://www.persiadesert.com/