در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | علی صفری درباره نمایش فرایند: فرایند از آن جنس نمایش های مطلوب من بود. اثری که خلاف جهت تئاتر امروز
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:31:41
علی صفری (alisafari)
درباره نمایش فرایند i
فرایند از آن جنس نمایش های مطلوب من بود. اثری که خلاف جهت تئاتر امروز مسیر خودش را می رفت، همین برای دلچسب بودن یک اثر کافی ست، وقتی در اکثریت آثار ریسک کمی از جهت روبرو شدن با امر تازه اتفاق می افته، این نمایش با وجود اینکه دومین تجربه رسمی کارگردان در اجرای عموم است اما خودش را درگیر گیشه و اینکه چه تعداد مخاطبی روی صندلی می نشیند نمی کند.
متن و ایده نقطه درخشان اثر است، کارگردانی در جهت متن پیش می رود که شاید می توانست در برخی از لحظات آن بدعت حرکت در را در نقاطی دیگر تکرار کند. اما در همین حد هم ما را با یک کل منسجم روبرو می کند.
همگن بودن بازیگران هم از جمله اتفاقات مطلوب دیگر نمایش است، بازیگران در راستای متن و آنچه در اثر ایراد شده پیش می روند و به واقع در خلق موقعیت های کمدی مبتنی بر فضای پوچی اثر به خوبی ظاهر شدند.
به طور کلی نمایش فرایند شروع جذاب و خلاقانه ای برای اجراهای حرفه ای علی کرسی زر است، البته اجرا در یک پلاتو هم حرفه ای است اما منظورم وارد شدن به تئاتر بدنه با تمامی چالش هایش.
حال باید منتظر دومین کارگردانی این کارگردان نشست، معمولا بعد از خلق یک اثر خوب مهمترین اتفاق محک زدن این کارگردان با دومین اثر است، به نظر من که اگر این کارگردان از جهان ذهنی فرایند فاصله نگیرد اتفاقات درخشانی پیش رویش خواهد بود.
خسته نباشید به تمامی گروه
امیدوارم این نمایش شروعی بر این چنین کارهایی در دوران پسا کرونا باشد