در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد مهدی فتحیان: سلام و درود. 1. متأسفانه تئاتر صحنه ای هنر میرایی است و اگر از دست بر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:40:26
سلام و درود.
1. متأسفانه تئاتر صحنه ای هنر میرایی است و اگر از دست برود، ار دست رفته است و به این ترتیب همه مان کلی اجرای از دست رفته داریم که حسرت دیدنش را می کشیم!
2. خوشبختانه اغلب نمایش های یکی دو دهه اخیر احتمالا نسخه تصویری ضبط شده -حالا با هر کیفیتی- دارند که در اختیار گروه هاست و متاسفانه این عزیزان ترجیح می دهند این فیلم ها در هاردهایشان خاک بخورد تا مبادا چشم تماشاگران به آن ها بیفتد!
3. متاسفانه روند خوب بتهوون در تولید فیلم تئاترها سالهاست متوقف شده و تلاش های تیوال هم در این زمینه چندان قابل توجه نیست!
4. بنابراین به نظرم با تجمیع نظرات کاربران و ارتباط با تیوال شاید بشود به گوش گروه ها رساند که آن نمایش ها برای گوشه هارد ماندن نیستند، هم برای شما منبع درآمدی می شوند هم برای ما تماشاگران منبع لذت و رفع حسرت!
اگر در این مورد کسی پیشنهادی یا راهکاری به ذهنش میرسه لطفا بفرماید که لااقل یه تلاش بی فایده ای ... دیدن ادامه ›› کرده باشیم 😄

اگه من کاره ای در تئاتر مملکت بودم اولین کاری که می کردم این بود که همه گروه ها رو مجبور می کردم همه فیلمای اجراهاشون رو در یه سامانه ای بارگزاری کنن 😄
تازگی تو مصاحبه‌ای از یکی از مترجمین که ساکن ایران نیست نظرشو در مورد تئاتر ایران پرسیدند. گفت
*روی اینترنت البته تک و توکی اجراهایی گذاشته‌اند که من دوست ندارم آنها را نگاه کنم، چون تئاتر مال لحظه‌ی اکنون است، مال همین آن است و بعد دیگر حتی شب بعد هم که همان اجرا را ببینی چیز دیگری می‌بینی و همین‌اش زیباست. نفس صحنه باید با نفس تماشاگر بیامیزد که به قول یون فوسه فرشته‌ای در آن لحظه و در آنی که نمایش اجرا می‌­شود بر فراز صحنه پرواز کند. در فضای سالن احساسات در هم می‌آمیزند و آنی را در هوای آنجا می‌سازند که مخصوص همان اجرا است. بعد با کف زدن تماشاگران پرده نیز فرو می‌افتد و تمام می‌شود و شبی دیگر آنی دیگر شکل می‌گیرد که شکل هیچ آنی ... دیدن ادامه ›› نیست.*

البته شخصا فیلم تئاتر های زیادی دیدم و کم میل نیستم که باشند و ببینیم بیشتر مشتاقم که سالن‌ها مخصوصا سالن‌های دولتی بیشتر بشه و خیلی از نمایش‌ها مجددا اجرا برن بی اون‌ که حق گروه‌های نوپا ضایع بشه.
مثلا چند وقت پیش آقای دلخواه تو چند استوری تلویحا گفتند که فیلم نمایش مفیستو را منتشر نمی‌کنند چون احتمالا قصد اجرای مجددشو دارند.
۱۸ مرداد ۱۴۰۱
خب عزیزان اینطور که برمیاد خود تماشاگران هم تمایل خیلی خاصی ندارند به این امر و با مسئولین گروه های نمایشی در این رویه توافق نسبی دارند یا دست کم مخالفت چندانی هم ندارند.
من حرفم کاملاً کف زمینی بود و عملی و بحث های نظری در باب ماهیت زنده نمایش در جای خود صحیح و دقیقه.
من این رویه رو ظلم به تاریخ تئاتر مملکت و نسل جدید مخاطبین و هنرمندانی می دونم که این نمایش ها را ندیده اند و همچنین علاقه مندان غیرتهرانی تئاتر ، حالا هر توجیهی پشتش باشه، از فلسفه تئاتر زنده بگیر تا امید واهی به اجرای مجددی که در اغلب موارد محقق نمیشه تا مباهات به آرشیو غنی گروه، در هر صورت نتیجه اش یکیه: محرومیت!
۱۹ مرداد ۱۴۰۱
محمد مهدی فتحیان
خب عزیزان اینطور که برمیاد خود تماشاگران هم تمایل خیلی خاصی ندارند به این امر و با مسئولین گروه های نمایشی در این رویه توافق نسبی دارند یا دست کم مخالفت چندانی هم ندارند. من حرفم کاملاً کف ...
منم کاملا با داشتن آرشیو موافقم. حالا این که صاحبان کار اجازه تماشایش را بدهند یا نه، بحث دیگه ایه
۱۹ مرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید