در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آرمین درباره نمایش پرسپکتیو: احساس میکردم که در مورد نمایش ننویسم بهتر است اما بعد از گذر چند روز گ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:16:01
آرمین (newmass)
درباره نمایش پرسپکتیو i
احساس میکردم که در مورد نمایش ننویسم بهتر است اما بعد از گذر چند روز گمان میکنم معدود دفعاتی بود که برای هزینه ای که شد ناراحت شدم و قطعا این حق را دارم که بابت هزینه زمانی و مالی،انتظار مناسبی از کار داشته باشم. دست کم بازیها و لحن مناسب و هماهنگ باشد ( نمایش را در دومین اجرا دیدم) گروه موسیقی حرفه ای تر عمل کند، از همه مهمتر من مطلع باشم که قرار نیست نمایش ببینم بلکه بیشتر قرار است حرکات آکروباتیکی ببینم که به عقیده من هیچ ربطی به موضوع و دغدغه اصلی نداشت. دغدغه ای که هفتگی با آن سروکار دارم به شکل وحشتناکی نابود شد و فرصت بیانش سوخت، نمایش در طرح مسئله نیز ناموفق و جانبدارانه عمل کرد و حتی برای من و درک من مقداری آلوده به جنسیت ستیزی داشت.
اعتیاد و کودک آزاری تراژیک ( به دلیل اسپویل بیشتر توضیح نمیدهم) موضوع اساسی و مهمی است که در یک خواب بد تعبیر شد، حتی این نمایش گروه سنی مناسبی نیز ندارد و به گمان من که دست کم ۲۰ سال با مسئله اعتیاد عجین هستم مطالعه مناسبی هم نداشت، شرک و هفت کوتوله در نمایش و متن نه تنها در پیشبرد داستان یاری رسان نبود بلکه برعکس عمل میکرد. در مورد توهم مواد همه میدانیم و فیلمهای زیادی از تری گیلیام، آرنوفسکی و دیگران در این زمینه وجود دارد که این وهم را به خوبی مطرح کرده اند اما به این شکل؟ دست کم برای من اصلا جالب نبود.بازیگران نمایش و متد بازیشان من را به یاد بازی آن سریال و شخصیت معروف دهه ۶۰ می‌اندازد که فکر میکنم لزومی به نامبردن از وی نباشد، لطفا مطلع باشید که تیپ اعتیاد ساختن در دهه ۶۰ با امروز خیلی فرق دارد. میش میشی صحبت کردن و پا کشیدن برای معتاد قشر شهری منسوخ است .
به هرروی امیدوارم که از گروه نمایش کارهای بهتر و موفق تری را ببینیم
خدا به من رحم کنه🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️😊😊
۰۲ شهریور ۱۴۰۱
ساسان اسدی
واقعا واسم جالبه شما که به گفته خودتون تازه به تئاتر علاقه مند شدین میتونین راحت قضاوت کنین مثله این میمونه شما بعداز گل کوچیک بازی کردن تو کوچتون بیاین الکلاسیو رو تفسیر کنین.... برادر این ارتباط ...
جناب اسدی، هر فرد حق اظهار نظر در رابطه با تئاتری که تماشا کرده و بنابر دلایلی آن اجرا را دوست نداشته را دارد. از قضا من اجرای شب سوم را دیدم و گفتگوی کوتاهی هم با جناب کارگردان داشتم. این اجرا ضعف‌هایی دارد که بهتر است در رابطه‌اش حرف زده شود. چه تماشاگران حرفه‌ای و چه علافمندان تازه‌نفس تئاتر. اجرا به گمانم هنوز تکلیفش با طیف مخاطبان روشن نیست. هم می‌خواهد فانتزی باشد و داستان سپید برفی و هفت کوتوله را با خوانشی امروزی بر صحنه آورد، هم تمنای نقد اجتماعی اعتیاد را دارد. در نهایت امیدوارم کسانی که هزینه و وقتی را صرف یک تماشای تئاتری کرده‌اند، نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارند. در نهایت فکر می‌کنم پرسپکتیو اگر بر همان سازوکاری که من شاهد بودم بر صحنه اجرا شود، هنوز به یک اجرای قابل دفاع بدل نشده و موجب سردرگمی مخاطبان خواهد شد.
۰۴ شهریور ۱۴۰۱
hami
من که این نمایش از لحاظ سلیقه و فنی برام خط خورده بود الان دیگه تحریمش می کنم پیرو کامنتهای مطرح شده مثل نمایش آناتول و توهین و عدم عذرخواهی عوامل اجرایی به دوستان.
با سلام هیچ فرد یا اشخاصی از عوامل اجرایی این نمایش به کسی پاسخ توهین آمیز نداده است.
۰۶ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید