در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | گروه هنری آسام درباره نمایش مصیبت های خاموش: گزارش اختصاصی نخبگان فردا، فانوس پرس و جویبار نیوز درباره نمایش مصیبت
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:40:19
گزارش اختصاصی نخبگان فردا، فانوس پرس و جویبار نیوز درباره نمایش مصیبت های خاموش:

استقبال تماشاگران از نمایش مصیبت های خاموش به نویسندگی و کارگردانی ظفر سهرابی نیا
این شب ها سالن نمایش هیلاج میزبان ملودرام سیاسی-اجتماعی مصیبت های خاموش به نویسندگی و کارگردانی ظفر سهرابی نیا است. این نمایش با محوریت لزوم توجه و اعتماد به جوانان به مسائلی چون فرار مغزها و مشکلات ورزش بانوان پرداخته است. در خلاصه داستان این نمایش آمده که کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان برای اولین بار به فینال مسابقات قهرمانی جهان رسیده اما گرفتار یک سری اتفاقات مرموز می شود.
ظفر سهرابی نیا درباره این نمایش می گوید: مصیبت های خاموش را سه سال پیش نوشته و چندین بار بازنویسی کردم. دو بار هم برای اجرای عموم آماده شده بودیم ولی به دلیل اتفاقات و حساسیت های زمانی چون انتخابات، تغییر دولت، پناهندگی برخی ورزشکاران و حواشی المپیک قبلی نتوانستیم به اجرا برسیم. امسال با یک گروه جدید تمرینات را شروع کردم و سه ماه طول کشید تا بتوانیم با ارزشیاب های مرکز هنرهای نمایشی به توافق رسیده و مجوز متن را بگیریم. در این سه ماه نمایشنامه دست خوش تغییرات زیادی شد و حتی نام کاراکتر اصلی از ایراندُخت به آذردُخت تغییر یافت و مشکلات عدیده ای برای گروه ما به وجود آمد. چرا که با متن جدیدی روبرو بودیم و باید در مدت زمان کوتاهی تمام تمرینات 6 ماهه را کنار گذاشته و با متن جدید خو می گرفتیم. برخی از حرف ها و انتقادهایی که قصد انتقال ... دیدن ادامه ›› آن را داشتیم حذف و سانسور شد اما خط اصلی داستان و پیام ما پابرجا بود و خوشبختانه از نتیجه کار تا حد زیادی راضی هستم.
کارگردان نمایش مصیبت های خاموش در مورد روند تایید متن ها و اجراهای نمایشی گفت: متاسفانه روند سختگیری ها کمی غیرمنصفانه، جهت دار و سلیقه ای شده و اگر متن شما حرف مهمی برای گفتن داشته باشد باید کفش آهنین و صبر ایوب داشته باشید تا به نتیجه برسید. متاسفانه گاهی آنقدر درگیر ظواهر، مسائل سطحی و ترس های بی معنی می شویم که در عمل حرف اصلی اثر منحرف شده و نمی توانیم اثری تاثیرگذار و مثبت ارائه دهیم. البته اینطور نیست که اصلا نشود کار کرد ولی بسیاری از گروه های نمایشی همان اول کار وا می دهند و عطای کار را به لقای آن می بخشند. همین هم می شود که آثاری روی صحنه می بینیم که بی محتوا و به دور از دغدغه های واقعی جامعه هستند.
گروه های نمایشی همین حالا هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و در رأس آنها مشکلات اقتصادی مثل قیمت بالای سالن های نمایشی، تعرفه های تبلیغاتی سنگین و کم بازده، دستمزد عوامل، هزینه های تمرین، دکور و ... قرار دارد که فروش پایین گیشه ها به هیچ عنوان پاسخگوی آنها نیست. حال مرکز هنرهای نمایشی که قرار است حامی و تسهیل کننده کار باشد خود مشکلات جدید به وجود می آورد و این منصفانه نیست.
به نظر من بهترین کاری که مسئولین می توانند برای جلوگیری از مرگ و فراموشی تئاتر انجام دهند بیشتر کردن تعداد سالن های دولتی و نیمه دولتی و همکاری بیشتر با گروه های جوان و تازه کار است اما متاسفانه این روزها سالن های دولتی هم خود کاسب شده اند و تنها با افراد انگشت شماری که تکلیفشان معلوم است کار می کنند و چاره ای برای گروه های جوان تر نمی ماند جز اینکه به سراغ سالن های خصوصی بروند.
نمایش مصیبت های خاموش به نویسندگی و کارگردانی ظفر سهرابی نیا و با بازی: سبا نوروز مکاری، بهروز گنجه، شیوا کوشکانی، ستایش پرستار، پوریا رسولی و با همکاری عوامل نمایش: نفیسه زهری، ستایش پیله ور، هانیه امیری، مهنا سهرابی، زینب خبازی، حمید ارکبان، امیر صدیقی، امیرکسری کریمی، نرگس غلامی، حمیدرضا بازاری، امید خاکپور، آوا دانایی، زهرا جوانمرد و صدرا صباحی تا اول مهر هر شب ساعت 20:30 روی صحنه خواهد بود.

لینک خبر:
http://nokhbeganefarda.ir/?p=5097
https://fanospress.ir/?p=12318
https://jouybaronline.ir/?p=14288
سپهر، مریم اسدی و hami این را خواندند
ظفر سهرابی نیا این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید