در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | روزبه س درباره نمایش حضور آدم ها ممنوع!: نمایش حضور آمده ها ممنوع نمایش جالبی بود که شانس داشتم در شب آخرش دیدم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:53:35
نمایش حضور آمده ها ممنوع نمایش جالبی بود که شانس داشتم در شب آخرش دیدم . من همیشه عادت دارم نقد نویسی خودم رو از پوستر نمایش آغاز کنم.
پوستر نمایش مرا به شدت به یاد گرافیک های کمونیستی ترکیبی از دو رنگ مشکی و قرمز مات وینیستونی، آخرین چیزی که به ذهن مخاطب خواهد رساند این است که با اثری کمدی طرف هستی! پوستر براساس تم نمایش که برگرفته از مزرعه حیوانات اورول است الهام گرفته دو شخصیت غایب دارد (مزرعه دار و روباه) که عدم حضور مزرعه دار درست و عدم حضور روباه از نظر من نمره منفیست. لیت نمایش با ترکیب این دو رنگ نوشته های قرمز کدر وینیستونی با پس زمینه مشکی کمی چشم را آزار می داد . من در کل نمره متوسط رو به بالا می دهم چون پوستر به نظرم طراحی بدی نداشت طراح ،نمایش را فهمیده بود و پس از پایان بیشتر با کارش ارتباط خواهید گرفت. و در مورد نکات منفی هم هیچ طرحی نه صد در صد خوب نه صد در صد بد خواهد بود

نمایش پر است از تیکه های اجتماعی بر اوضاع زمان گاهی تو بعضی از نمایش ها حس می کنم دو یا سه سال بعد آیا کسی به آن نمایش نگاه خواهد کرد؟ در این نمایش متلک ها کاملا به جا انتخاب شده اند و فکر می کنم اگر ده سال بعد هم به روی صحنه بیاید مخاطب را بخنداند.
جامعه عقب افتاده روشنفکر عقب افتاده و نخبه عقب افتاده هم دارد بیننده به راحتی می تواند این گزاره را از نمایش بگیرد ترکیب این دو با توده عقب افتاده فاجعه آمیز خواهد بود درست مانند پایان نمایش.
یکی از سختی کار نمایش های اینچنینی ( انسان هایی در نقش حیوان) بازی کردن در نقش ها و فیگورهای ... دیدن ادامه ›› حیوانی در تمام مدت است که به نظرم تقریبا تمام بازیگران یا فیزیک شان به نقش می خورد( بازیگران نقش گرگ.روباه.خر و گاو) یا حرکاتی که شما باور کنید به یک حیوان نگاه می کنید را خوب بازی کردند( بازیگران نقش بز .گوسفند ) در مورد بازیگر نقش اسب قد متوسطش را طراحی لباس خوب و نحوه دیالوگ هایش ( نماینده طبقه متوسط رو به بالا اهل شعر و ادب) پوشاند و از پس اجرا برآمد .
بازیگر نقش روباه نقشی کوتاه چالش برانگیز از دید ممیزان داشت ضمن اینکه بازیگر مجبور بود در عین مرد بودن نقش یک زن را بازی کند که خب بازی در نقش یک غیر همجنس بسیار سخت است اما در طول نمایش بارها تشویق خانمها به من می گفت که بازیگر از عهده کار بر آمده.
توی نمایش فقط برای تغییر اپیزودها از موسیقی استفاده می شد که به نظرم جا داشت گاهی موسیقی در برخی از دیالوگها همراهی می کرد به خصوص در آن قسمت که مزرعه دار را محاکمه می کردند.
بازیگر نقش گرگ دیالوگ زیبایی در انتها داشت و وحشت را خوب به بیننده منتقل می کرد.
درست است که نقد من کمکی به فروش و بیشتر شدن تماشاگران نخواهد کرد اما اگر نسخه ویدئویی و یا روزی نمایشنامه جایی در دسترس بود و گروه تئاتر دیگری هم خواست اجرا کند این نمایشنامه انتخاب خوبی خواهد بود.
نمایشنامه بدون دیالوگ های طلایی نیست اما ترجیح می‌دهم نقد خود را با دیالوگ طلایی بین مزرعه دار و گاو پایان ببرم : زیادی فهمیدن و کم فهمیدن هر دوش بده باید تعادل باشه .
جناب آقای روزبه س
ممنون از تشریف فرماییتون و بینهایت سپاس که لطف فرموده ،وقت گذاشتید و دیدگاه خوب و تاثیر گذارتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. پایدار باشید.
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
حنیف مظفری
جناب آقای روزبه س ممنون از تشریف فرماییتون و بینهایت سپاس که لطف فرموده ،وقت گذاشتید و دیدگاه خوب و تاثیر گذارتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. پایدار باشید.
جناب حنیف یک چیز تو این نمایش کم بود اون هم اینه کمی قسمت محاکمه موزیکال می شد عالی تر می شد
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید