در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سحر صنیعی درباره نمایش این‌جا پنجره‌ای باز مانده است: تمام می شود اما از زخم ها همیشه خون می‌چکد. نمایش «اینجا پنجره ای ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:44:20
تمام می شود اما از زخم ها همیشه خون می‌چکد.

نمایش «اینجا پنجره ای باز مانده است»؛ به کارگردانی ندا شاهرخی و یاسمن خواجه ای در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر بر روی صحنه رفته است ، نمایشی که کارگردانش از ادبیات فاخر ایرانی منطق الطیر عطار الهام گرفته و آن را با زمان حال ، اینجا و اکنون پیوند زده است ؛ شاید تماشای این نمایش با موسیقی اعجاز آلوده اش گوشه ای از تکه های وجودی ما را به تصویر می کشد ، جدالی بین آن چه هستیم و آن چه اجتناب می کنیم ، امیدوار می‌شویم و نا امید ، حقیقتی که ما را در رویای رسیدن متوقف می کند اما به ما نهیب می زند همیشه یک پنجره باز است تا به به ادامه ی مسیر استوار و امیدوار باشیم . سعید چنگیزیان و مرتضی یونس زاده دو بازیگر توانمند این نمایش که یکی نقش زن و دیگری مردی را باز می کنند ؛ ابعاد روانشناختی و جنسیت زنانه و مردانه را به مخاطب منتقل می کنند. آنها ابعاد دیگری را از جهان نامتناهی درون را بازگو کرده که برای کشف آن باید از دردها و رنج هایی عبور کرد که گاه و بیگاه بی مقدمه وارد زندگیمان می شود ؛ این دردها تمام می شود اما شاید زخمش هیچگاه خوب نشود؛ اینجاست که روانشناسی معنا پر رنگ تر شده و همین معنا خواهد کرد طاقت بیاوریم و گویی در این مرحله به فقر و فنایی می رسیم که در پرده آخر نمایش به وضوح این مفهوم پدیدار می گردد .
نمایش اینجا پنجره ای باز مانده است با چشم انداز هفت وادی عشق عطار شرح سخن از زیستن انسانها و رابطه ها می گوید که در ابعاد روانشناسی، جامعه شناسی ، فلسفی انسان تنیده شده است. در این زیستن فرقی نمی کند از مولوی تا مفتح، از هفت تیر تا اکباتان؛ جریان بودن ، ماندن ، آگاه شدن ، تمام شدن و یا شروع ... دیدن ادامه ›› شدن با تجربه ی از درد ، خوشی ، و یا شدن جاری و در نوسان است.
نمایش پنجره ای باز مانده است به طراحی و کارگردانی ندا شاهرخی، یاسمن خواجه ای و به تهیه کنندگی : نسیم ادبی ، مرتضی یونس زاده هر شب ساعت ٢١:١۵ در سالن سمندریان در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید