در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت: شهاب حسینی تنکابنی ،کار و بارش خیلی دنگ و فنگ است دنگ و فنگ روزگار،کیا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 16:16:35
شهاب حسینی تنکابنی ،کار و بارش خیلی دنگ و فنگ است دنگ و فنگ روزگار،کیا بیا

فرزند نخست او با نام سیدمحمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و فرزند دوم او به نام سیدامیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند.

حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.او در سال ۱۳۹۸ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را کسب کرد.

وی همچنین موفق شد تا در سال 2020 نشان شوالیه فرانسه را بدست بیاورد. جوایز سالانه سینمای فنلاند (یوسی)، شهاب حسینی را به عنوان بهترین بازیگر ... دیدن ادامه ›› انتخاب کرد.

شهاب حسینی، این جایزه را برای فیلم «اولین برف»، ساخته حامی رمضان، کارگردان ایرانی-فنلاندی دریافت کرد.

پدر شهاب حسینی میگوید:مختصر زندگی من هم به این ترتیب است که وقتی دیپلم گرفتم، برای ادامه تحصیل به دانشکده خلبانی رفتم ولی چون دو تا از برادرانم در آن زمان قبل از انقلاب سیاسی بودند، اخراجم کردند.
بعد از آن رفتم رشته زبان و ادبیات انگلیسی و سرنوشت طوری رقم خورد که دبیر بشوم. 30سال کارمند آموزش پرورش بودم. البته فعالیت های دیگری هم داشتم؛ مثل فعالیت های تجاری.

در کنار این فعالیت هایی که گفتم، شعر هم می گفتم و داستان هم می نوشتم. حتی یادم هست چند فیلمنامه هم نوشتم اما مهم تر از همه، ترجمه هایی بود که در آن زمان انجام دادم. دو سه کار، از آثار ژول ورن را ترجمه کردم؛ مثل «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» و «دور دنیا در هشتاد روز» و بعد از آن به همراه آقای سیفی قمی شروع کردیم به ترجمه کتاب «نگاهی به ایران». این کتاب را مهندس هوشنگ سیحون در خارج از کشور منتشر کرده بود و شرح دیده های او(طراحی ها و کروکی ها) در سفر به روستا های اطراف تهران، شهرستان ها، اماکن تاریخی و.... است.
منبع اینترنت


Perfect actor
میثم محمدی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید