در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | راد زارع درباره نمایش صد درصد مرده: در درجه اول خسته نباشید می گویم به کارگردان محترم، که طراح و تهیه کنند
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:54:39
در درجه اول خسته نباشید می گویم به کارگردان محترم، که طراح و تهیه کننده اثر هم هستند. همین موضوع دردسرهای بسیاری دارد. اثر سختی را هم انتخاب کرده اند که ترکیب آنها مثل یک شمشیر دولبه عمل می کند.
یک نکته مهم اینکه قصد زیر سوال بردن اثر را اصلا ندارم. نکات مثبت و منفی در نمایش وجود دارند که آنها را درج می کنم.

نور و دکور خوب هستند. البته بهتر بود علیرغم محدودیت های موجود از دلستر استفاده نمی شد (آن نوشیدنی مد نظر کف نمی کند). انرژی هر دو بازیگر و بطور کلی کارگردانی قابل قبول بود. از وقتی که گذراندم ناراضی نیستم. اما نکات ریز و درشتی در اثر وجود دارند که رعایتشان کمک موثری به "چشم نواز" شدن آن می کنند:

مهمترین مساله تعمق بخشی به روند حرکت نمایشنامه است. روح نمایشنامه دو بخش جدا دارد. بخش اول تا زمانی است که مایکل دلیل بازی الیزابت را می فهمد و بخش دوم پس از آن. ترکیب پیچیده عشق، حسادت، نفرت و انزجار از مایکل در خلال مدت های مدید که الیزابت را به چیدمان یک چنین بازی خطرناکی واداشته، طبعا ... دیدن ادامه ›› اجازه یک سری کارها را از او می گیرد.
بعنوان مثال شوخ طبعی بازیگر نقش الیزابت در بخش اول نمایش نه تنها خوب که تحسین برانگیز است، اما از زمانی که مایکل متوجه داستان الیزابت می شود (شروع بخش دوم)، ادامه این شوخ طبعی، آن چشم نوازی اثر را کم می کند. از اینجای نمایش تا انتها، روند داستان صرفا انتقام جویانه خواهد بود. اساسا فردی که دلیل مشکل جسمی خود و ناتوانی در ادامه رقص باله که جزیی از وجودش بوده است را نه تنها ناشی از اتفاق که ناشی از بی مبالاتی فرد دیگری می داند و خاتمه اش، طرح این بازی خطرناک است، از زمانی که به مایکل اصطلاحا اطلاع رسانی می کند، دیگر دنبال بذله گویی نیست و فقط دنبال نهایی سازی انتقامش است...
اینها تمپوی بازیگران (که مشخصا قابلیت های بالایی دارند) را بخصوص در بخش دوم متحول می کنند و آن چشم نوازی را به ارمغان می آورند.

در کل آرزوی موفقیت های بیشتر و بزرگ تر برایتان دارم.