در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | هدا تورنگ درباره نمایش کنتراست: و اما کنتراست... کنتراست، برداشتی است آزاد و جالب از نمایشنامه درخشان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:54:16
هدا تورنگ (hodatoorang)
درباره نمایش کنتراست i
و اما کنتراست...
کنتراست، برداشتی است آزاد و جالب از نمایشنامه درخشان "هنر" که با متنی روان، روایتی غیرخطی، اجرایی پست مدرن، طراحی صحنه مینیمال، اجرای چهارسویه، میزانسن های ثابت و مشخص، استفاده از تکنیک فاصله گذاری و ... ، افراد روشنفکرنما و انتلکت جامعه را به چالش کشیده است. معضلاتی که متاسفانه امروزه بسیاری از هنرمندان و نویسندگان به آن ها مبتلا هستند. عدم فهم و درک بصری صحیح آثار هنری، تفسیر اشتباه اثر تحت تاثیر و تلقین دیگر مدعیان روشنفکر، خودبرتربینی و توهین به سایر افراد جامعه، بی تفاوتی نسبت به اتفاقات مهم جامعه و مشکلات مردم...

نکات منفی از نظر من:
- بعد از رورانس و تشویق تماشاگران، ایوان با جلیقه ای زرد دوباره به صحنه آمد و موهایش را به شکلی که در ایران به عنوان نماد مبارزه شناخته شده، بست و به میدان رفت. به نظرم دغدغه های سیاسی در صحنه های قبلی بسیار ظریف و زیرپوستی مطرح شده بودند و نیازی به این اقدام شعاری در صحنه آخر نبود.
- به نظر می رسید کنتراست می خواهد موضوعات متفاوت و گسترده ای را در زمانی کوتاه و ناکافی مطرح کند مثل درک و شعور هنری، رفاقت، دغدغه سیاسی ... دیدن ادامه ›› و ... این پراکندگی باعث شده بود درون مایه اصلی نمایش گم شود و دو یا حتی چند پایان نشان داده شود.
- مساله بعدی تک و توک (شاید سه چهار تا) شوخی های هجو و سخیف جنسی بود که به نظر می رسید به صورت بداهه حین تمرین ها یا حتی اجراهای قبلی با توجه به استقبال و خنده مخاطب به کار اضافه شده بودند، اما متاسفانه به کلیت اثر و رسالت آن لطمه زده بودند. کاش گول خنده های تماشاگر را نمی خوردید.

درود و خسته نباشید عرض می کنم خدمت همه عوامل گروه. بسیار لذت بردم و براتون آرزوی موفقیت میکنم. منتظر تماشای کارهای بعدیتون هستم...

دوستان عزیز پیشنهاد میکنم به دور از زرق و برق های رایج این روزهای تئاتر، حتماً این نمایش جذاب و متفاوت رو تماشا کنید و لذت ببرید. همچنین از گروه های تئاتری خلاق و مستقل حمایت کنید.