در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
پیرو اعلام عزای عمومی، اجرای نمایشها از یکشنبه ۸ تا پایان پنجشنبه ۱۲ مهر لغو شد. لطفا منتظر اطلاع‌رسانی از سوی پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشید.
تیوال | هفتمین هنر درباره نمایش بازیخانه قیاس الدین مع الفارق: اول باید عرض کنم که نمایش با تاخیری 40 دقیقه ای شروع شد که واقعا قابل
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:00:08
اول باید عرض کنم که نمایش با تاخیری 40 دقیقه ای شروع شد که واقعا قابل قبول نیست چنین تاخیری آن هم در آن ساعت خاص.
با احترام به همه عوامل و هنرمندان این اثر متاسفانه، این نمایش برای من علیرغم داستان روانِ کوتاهش و صد البته زحمتی که برای آن کشیده شده، جذاب نبود! بیشتر شبیه به یک نمایش خیایانی بود فاقد کمترین دکور و جذابیت بصری! برخی از حرکت های بازیگران به نظرم بسیار نچسب بود دقیقتر یگویم شخصیت (کرین) و حرکت های خاص زبانش که مدام از کام بیرون می‌جهید! از طرف دیگر نمایش حاوی پیامی هم نبود و فقط گویا روایتگر یک داستان بسیار کوتاه دوران قجر بود! نه حرکت ریتمیکی یا حتی موزونی که بر جذابیت کار بیافزاید. به نظرم اوج نمایش آنجایی بود که هنرمندانش با حرکات دست ها و پاها شروع به نواختن یک موزیک کردند که جالبترین قسمتش برای من بود. بازی هنرمندان نمایش در کل خوب و پر انرژی بود ولی من نمیفهمم برای چه باید به جای یک بازیگر خانم، یک آقا لباس زنانه به تن کند و نقش یک کلفت را بازی نماید مگر در دوران شکسپیر زندگی میکنیم؟ از همه بدتر شبیه یکی از نمایندگان مجلس هم شده بود که اصلا ازش خوشم نمیاد! 😅
از طرف دیگر، برای بنده جای سوال است واقعا ملاک قیمت گذاری نمایش ها چگونه است؟ بنده همین اواخر نمایشی دیدم به مبلغی منصفانه که واقعا همه جوره فوق العاده یود. ای کاش نمایش ها نیز توسط کارشناسان مانند همه دیگر چیزها یا آثار هنری قیمت گذاری می‌شد که البته در این صورت یحتمل موجب غنای بیشتر آثار می‌شد. آدرس دقیق هم بدهم نمایش زاد روز زار! که واقعا از نظر بنده عالی بود . پیشنهاد میکنم عزیزان جهت پروژه های آتی سری به آن نمایش بزنند یا کارهای موفق قبل را در این سبک و سیاق بازبینی کنند!
امیدوارم این تیم کارهای یهتری را در آینده به نمایش بگذارد. این مطلب را در مقام مقایسه به این دلیل قید کردم که نه خدای ناکرده قصد مقایسه ای منفی داشته باشم، بلکه پیشنهادی است آموزشی برای ارائه کارهای پربارتر در آینده! با آرزوی بهترین ها برای همه هنرمندان و اهالی هنر این سرزمین.
اشاره شما به کربن دقیق و صحیح است چرا که بازی تصنعی و بی نمک و البته زبان بیقرار ایشان (که نشانه ای است از بازیگران موفق نقش سیاه که البته بخاطر گریم سیاه صورت ، دائما به سرخ بودن زبان تاکید میشود که قرار است سر سبز بر باد دهد) که اینجا با کج سلیقگی محض آن سیاهی حذف شده و فقط حرکات ناجور و بی معنی زبان بی رنگ مانده که فقط مشمئز کننده است و دیگر خبری از آن سرخی برنده و آتشین پر معنی منتقد نیست.

در مورد پیام هم بینهایت با شما همنظرم، و دقیقا متعجبم که جناب مساوات چرا باید چنین متنی را بنویسند و هدف نهایی این نمایشنامه چی بود و چرا زحمت اجرای آن را باید کشید؟ من بجز پشت هم چیدن کلمات قلمبه سلمبه قجری گاها نامفهوم و فقط زیبا از نظر شنیداری و موزون بودن و مسحور قلم خود شدن، علتی در نوشتن این نمایشنامه ندیدم.

از همه بدتر اینکه این نمایش حتی تلخند هم نداشت چه رسد به لبخند! مگر میشود سبک روحوضی و سیاه ... دیدن ادامه ›› بازی را انتخاب کرد اما نه پیامی مخابره کرد و نه خنده ای از تماشاگر گرفت؟ لزوم به اجرا بردن چنین نمایشی در سال 1403 چه بود؟ مدتی قبل نمایش شازده اجباری با ادبیاتی مشابه و فضای قجری اجرا شد که از فرط نزدیکی اتفاقات به روزمره ما و دغدغه مندی درد جامعه، گویا فاصله صد و چند ساله بین آن زمان و اکنون از میان رفته بود و در آینه قجر رخ روزگار خود میدیدم! تلخ و سیاه و دردناک مثل هر روزمان، اما قیاس ... به چه چیز شباهت داشت؟
بهنام دیناری
آیا میشود بی هدفی غایت باشد؟ آیا میشود با هیپوتالاموس خندید؟ آیا میشود مسجد آنقدر امن باشد که هر کس خوتست به آن پناهنده شود؟ آیا میشود انسان گرگ انسان نباشد؟ آیا میشود حیات هوشمند وجود داشته ...
درود بر شما آهنگین و نغز بود! تندرست، شاد و در صلح باشید 🌿
هفتمین هنر
درود بر شما آهنگین و نغز بود! تندرست، شاد و در صلح باشید 🌿
ارادتمند شما🙏
۲۹ مرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید