در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | پگاه نوحی آذر درباره نمایش درخت گیلاس: تشکر میکنم از تمام گروه نمایش که زحمت کشیدند تا برای بچه ها یک نمایش خ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:52:07
تشکر میکنم از تمام گروه نمایش که زحمت کشیدند تا برای بچه ها یک نمایش خاص را ترتیب بدهند. ولی چند نقد هم دارم نسبت به این نمایش،
در درجه اول بخشهایی که داستان موزیکال بود موسیقی فرای صدای خواننده می‌رفت و عملا شما اصلا متوجه کلام نمی‌شدید. نکته بعدی اینکه من به عنوان بزرگسال از اشعار و خصوصا صدای زیبا و اجرای خاص شخصیت بلبل لذت بردم اما دختر ۶ ساله من نمی‌توانست نه با شعر نه با صدا و نه با سبک خواندن ارتباط برقرار کنه. میدونم در توضیحات گفته شده ۷ سال به بالا ولی برای خود من هم سوال شده که آیا بچه هایی با سن بالاتر که قادر به ارتباط با سبک موسیقی سنتی و تعزیه خوانی هستند تمایلی به دیدن نمایش عروسکی دارند یا خیر.
در درجه بعدی، برخورد با کودکان در نمایش برای من متفاوت بود. نقطه قوت نمایش گذاشتن تایم برای پرسیدن سوال بود که از این بابت سپاسگزارم، ولی می خواستم یادآوری کنم کودکان صبور نیستند. قبل از شروع نمایش از بچه ها خواسته شد که اگر سوالی دارند تا آخر برنامه درونشون نگه دارند و نپرسند الان چی گفت و چی شد تا تمرکز بازیگر به هم نخوره، که طبعا به خاطر مشکل صدا و موسیقی کم هم پیش نیومد این سوالات! قبول دارم تمرکز بسیار زیادی لازمه برای کودک، که اکثرا به خاطر سن پایینشون تکان می خورند و واکنش های احساسی زیادتر از بزرگسالان نشان میدهند، ولی تجربه شخص بنده این است که در یک نمایش کودک موفق بچه ها در طول اجرا ساکت هستند و بعضا واکنشهایی تکانه ای نسبت به شخصیت اصلی داستان میدهند چون خودشون رو جزو صحنه نمایش میدونند، و در لحظاتی که چراغها خاموش میشه برای تغییر صحنه ، همگی تبدیل میشوند به منتقدان حرفه ای تیاتر! امیدوارم این نکته رو در نظر بگیرید چون توضیحات اول نمایش راجع به سکوت با اینکه حق بود ولی خواستن چیزی بود فرای تحمل بچه هایی که برای دیدن یک نمایش عروسکی با شخصیت های پرنده آمده بودند، سایر بچه هایی که با ما اومده بودند احساس کردند که دارند به نوعی توبیخ میشوند باید بگم بچه ها وافعا ساکت بودند ولی دیگه حس خوشایندی هم نداشتند.
و باز ممنونم که بخش پرسش را برای بچه گذاشتید و از اینکه برای بچه های این سرزمین زحمت میکشید سپاسگزارم.

محمد فروزنده، شیوا، امیر و رحیم نوروزی این را خواندند
امیرحسین انصافی و شراره طیار این را دوست دارند
ممنون از انتقادات تامل برانگیز و سازنده شما در مورد تنظیم صدا هراونچه که باید رو به کارمیگیریم تا صدا مطلوب تر به گوش‌شما برسه درمورد جنس موسیقی ها عرض کنم گرچه موسیقیی از جنس تعریه موسیقی مطلوب و مورد علاقه فرزند شما وهم نسلانش نباشد اما ما داریم از یک آیین و سنت فرهنگی صحبت میکنیم که مجبوریم در معرفی اون به اصالتش هم پایبند باشیم اما در این مهم باز سعی کردیم با تلطیف و تعدیل اشعار نسبت به مضمون قصه بلبل و دارکوب و همچنین موسیقی اون درفضای تئاتر کودک و نوجوان قطعات را آهنگسازی و تنظیم کنیم این آنچه بود که بنده در مقام اهنگساز و شاعر میتونستم خدمتتون توضیح بدم 😇🙏 چه در شعر که لزوما من بزرگسال هم برای اول بار ممکنه نتونم تک تک واژه های بحرطویل را دنبال کنم و بفهمم که فهمیدن تک تک واژه ها مهم نیست درک مفهوم مهمه مابه ازای امروزیش رو برای بچه ها مثل تکست رپ مثال میزنم .
۰۸ شهریور
درمورد رعایت سکوت و تمرین تمرکز کردن برای توجه به نمایش و بعد گفت وگو در پایان نمایش این رو اتفاقا ما نقطه قوت میبینیم در زمانه ای که آستانه تحمل بچه ها برای شنیدن و دیدن یک اثر پست یک دقیقه ای اینستاگرامی است خوبه به بچه ها برای دریافت و دیدن و شنیدن و آموختن تمرین صبر کردن بدهیم ضمن اینکه این قانون سالن نمایش در کل دنیاست چه برای تئاتر کودک چه بزرگسال 😇🙏
۰۸ شهریور
ممنونم از اینکه نقد من را مطالعه کردید، البته که آموزش صبر و سکوت بسیار مهم هست ولی اگر روی لحن و روش انتقال این موضوع تجدید نظر کنید شاید بهتر باشه.
۰۹ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید