در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمود فرهادی محلی درباره نمایش عشق من حامد بهداد: از نمایش های خوب بود. به شخصه لذت بردم. برای من که جامعه شناسی می خو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:18:24
از نمایش های خوب بود. به شخصه لذت بردم. برای من که جامعه شناسی می خوانم و عاشق سینما و تئاترم، مملو از نکات زیبا بود. یاد نظریه میدان هنری بوردیو افتادم. اصلاً انگار افشین هاشمی کتاب تمایز بوردیو را خوانده بود و متن را نوشته بود. اینکه میدان هنری در ایران چگونه شکل می گیرند و چگونه افراد در این میدان ها پذیرفته می شوند و ..... . لحظاتی از نمایش کشش این را داشت که تلخ تر اجرا شود و اثرگذرای بیشتری داشته باشد. مثلاً صحنه التماس کردن افشین هاشمی که می توانست وجه تلخ داستان را بیشتر نشان دهد. اما در مجموع، نمایش خوبی بود.
خسته نباشید به تمامی دست اندرکاران
واقعا همینطوره که دوست جامعه شناسمون گفتن.
درسته که نمایش میخندونه و نجیب و شریف هم میخندونه اما حرفهای بسیار تلخی درباره مسائل اجتماعی به ویژه "قهرمان پروری" میزنه.
مثلا دقت کنید به لحظات پایانی نمایش که وقتی این 2 نفر دیگه نمیتونن درباره "حامد بهداد" حرف بزنن شروع میکنن به حرف زدن درباره "شهاب حسینی"
چرا این 2 نفر و اقشار مهمی از جامعه ما همیشه نیاز به یک قهرمان دارن تا اونو ستایش کنن؟ این قهرمان پروری برای التیام کدامین عقده های اجتماعی و شخصیتیه؟ چرا 2 کاراکتر اصلی درام هرگز درباره خودشون چیزی نمیگن (افشین هاشمی از دهانش میپرد که لباسش آردی شده و ما میفهمیم که شاگرد نانواست و آن یکی که به راحتی دروغ میگه)
جالبه که مدت زیادی درباره "حامد بهداد" حرف میزنن اما حتی چند جمله درباره خودشون حرف نمیزنن و نه ... دیدن ادامه ›› میخوان و نه میتونن که ارتباط انسانی با هم برقرار کنن انگار هویت و فردیتشون زیر بار این قهرمان پروری کاذب له شده!
و شاید به این قهرمان پروری روی آوردن تا از واقعیت زندگیشون فرار کنن.
۰۷ تیر ۱۳۹۱
آقای فرهادی محلی نقدتون رو دوست داشتم ممنون!
آقای نیستانکی هم خیلی خوب شخصیت ها و نمایش رو تحلیل کردن!
۰۹ تیر ۱۳۹۱
چه پست خوبی شد این پست، استفاده کردم..
ممنون از محمد و بابک عزیز
۱۵ تیر ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید