در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مریم جعفری: آشنایی با یک مقصد گردشگری رویایی در ایران در فاصله 36کیلومتری شمالغرب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:38:27
آشنایی با یک مقصد گردشگری رویایی در ایران
در فاصله 36کیلومتری شمالغرب شهر تالش (از میدان نماز تالش تا ابتدای بازار سوباتان) و 22 کیلومتری جنوب (از ایست بازرسی جنگلبانی سوباتان تا دریاچه) دریاچه نئور اردبیل( ازمسیر فیبر نوری اردبیل گیلان) در ارتفاع 1900-1970 متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد. آبادی ییلاقی سوبانان روبروی بلندترین کوه رشته کوه تالش «ریشکاجی یا ریشگاسر» قرار دارد. جمعیت منطقه ییلاقی سوباتان (شامل گزنه هونی ، بیده پشت و...)بصورت فصلی متغیر است،بهار، تابستان و اوایل پائیز منطقه پر از هیاهو و جنب و جوش است ، ترکیب جمعیتی عمداتأ از تالشان و بومیانی است که به دامداری و دامپروری مخصوصاً گوسفند مشغول هستند.سایر ساکنین از اهالی بخش مرکزی و بخش لیسار تالش هستند.
طبیعت زیبا ،محیط دلرباوهوائی به غایت نیکو پذیرای خیل طبیعت گردان و کوهنوردان ملی و محلی و به ندرت گردشگران خارجی است.
هر ساله تعداد کثیری از طبیعت گردان ایرانی و خارجی از مسیر دریاچه نئور به سوباتان سرازیر می‌شوند.بهترین زمان برای طبیعت گردی در این ناحیه اردیبهشت وخرداد است.اخیراٌ برخی آژانس‌ها در تهران تور دریاچه نئور وسوباتان را اجرامیکنند.همچنین برخی از ساکنین اقدام به اجاره دادن منازل خود می کنند.هرساله در یکی از روزهای مرداد ماه مسابقات اسبدوانی محلی در تپه مشرف به سوباتان در منطقه بیده پشت برگزار می شود .البته در صورت سفر انفرادی یا گروهی شما در هر لحظه می توانید از ساکنین منطقه کمک بخواهید .اصولاٌ در سوباتان به راحتی می توانید از محوطه حیاط یا سرویسهای بهداشتی ساکنین استفاده کنید برای این کار فقط کافی است از ساکنین بخواهید.احتمال رد درخواست کمک در سوباتان بسیار ضعیف است حس میهمان دوستی و کمک به غریبه ها به شدت در بومیان منطقه دیده می شود ... دیدن ادامه ›› البته مشکل زبان (تالشی یا ترکی ) را باید حل کنید.
طبیعت زیبا و باد لطیف تلفیق هوای مدیترانه ایی و کوهستانی هوایی آلپ گونه به وجود آورده است بازار سوباتان شبیه دهکده های اطراف اورست در نپال است. قبل از خرید گوشت با افراد معتمد محلی یا بومیانی که خود نیز به صورت تفریحی به سوباتان آمده اند مشورت کنید.پنیر ویژه سرخ کردن در سوباتان را حتماٌ امتحان کنید این پنیر فقط در ساعات ظهر فصل بهار و بوسیله دامپروران منطقه درست می شود این پنیر بدون نمک برای سرخ کردن مناسب است .دستور پخت را از مغازه داران یا خود چوپانان سئوال کنید.کباب صبح را فراموش نکنید در سوباتان هر سه وعده می توانید کباب بخورید.سیر تازه سوباتان طعم بسیار خوبی دارد برای خرید نان برنامه ریزی کنید یکی از مغازه ها برای پخت نان فردا سفارش می گیرد بپرسید به شما نشان خواهند داد.بیشترچوپانان شیر گوسفند را نمی فروشند ولی بعضاٌ شما را به نوشیدن شیر دعوت می کنند. .روز چهارشنبه بیشتر چوپانان لبنیات نمی فروشند.برای روز اول اقامت حتماٌ نان به اندازه کافی همراه داشته باشید. برای نوشیدن آب از آب چشمه سوباتان یا گزنه هونی استفاده کنید.

منبع: http://fa.wikipedia.org/wiki

از: ویکی پدیا