در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | آزیتا اصغرنژاد: معرفی مجله ی " هنر فردا " شورای نویسندگان : حمید سور
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:37:44



معرفی مجله ی " هنر فردا "



شورای نویسندگان : حمید سوری ، محمد باقر ضیایی ، دکتر بهنام کامرانی ، دکتر حمید کشمیرشکن ، دکتر علیرضا سمیع آذر

شورای مشاوران ... دیدن ادامه ›› : آیدین آغداشلو (هنرمند، منتقد)، ادوارد لوسی اسمیت (نویسنده، کیوریتور)، پروفسور جیمز الن (دانشگاه آکسفورد)،;کاوه بختیار (ا.س.آ لندن)، سید محمد بهشتی (پژوهشگر میراث فرهنگی)، سید صادق خرازی (نویسنده و پژوهشگر)، پروفسور داریوش شایگان (نظریه‌پرداز فرهنگی، فیلسوف تطبیقی) ، مرتضی کاظمی (پژوهشگر فرهنگ و هنر)، دکتر شیلا کنبی (موزه متروپولیتن)، دکتر کریستین گروبر (دانشگاه ایندیانا)، دکتر آنا کنتادینی (سواس، دانشگاه لندن)، دکتر محمد ضیمران (دانشگاه هنر، تهران)، کاترین میه (سردبیر آرت پرس)، دکتر حسین نمکدوست (استاد روزنامه نگاری، م.پ.ه)

صاحب امتیاز و مدیر مسؤول: زهرا ج زهتاب
سردبیر: دکتر حمید کشمیرشکن

* اهداف و مقاصد مجله هنر فردا :
اصلی ترین هدف مجله هنر فردا ترویج و حمایت از هنر معاصر ایران و ارتقای جایگاه آن است. این مجله می کوشد با ایجاد یک فضای گفت و گو، تبادل نظر و پویش بصری- اندیشگی درحیطه هنرهای تجسمی، در حد امکان به کاستی های حیطه دانش نقد هنری، و درک و دریافت هنری، به معنای اعم، پاسخ دهد و نیز طریقی اندیشمندانه و آگاهانه، به معنی اخص، را پیش رو قرار دهد. این مجله تخصصی که تمامی مطالب آن توسط چند متخصص این حوزه تایید می شود، تلاش می کند تا هم در عرصه ملی و هم در فضای بین المللی به صدای خاصی تبدیل شود: بستر گفت و گویی متشکل از متخصصان هنرهای تجسمی و میان رشته ای که می تواند در حیطه ای مرکب از اشکال نشر متعارف، آکادمیک و هنری عمل کند. همچنین بر آن است تا نقشی پیشرو به مثابه تریبونی برای هنر معاصر ایران به طور خاص و منطقه و جهان، به صورت عام تر، ایفا کند، و این خصلت پیشرو را هم در انتخاب هنرمندان و هم در پوشش به روزترین رویدادها و گرایش ها نشان دهد.
هنر فردا بر آن است که مباحث نظری را با کاربرد عملی شان پیوند زده، نقش آموزشی مفیدی ایفا کند که تا کنون در مجله های هنری کمتر سابقه داشته است. به عبارت دیگر، کشف ارتباطات بین اشکال متنوع تجربه و تولید هنر؛ همچنین بین خلاقیت هنری کمتر سابقه داشته است. به عبارت دیگر، کشف ارتباطات بین اشکال متنوع تجربه و تولید هنر؛ همچنین بین خلاقیت هنری، تاریخ هنر، مطالعات بصری، نظریه و نقد از اهداف این مجله است. حساس و مشتاق بودن به پرداختن به مباحث کلیدی و رویدادهای جاری هنری، چه ملی و چه منطقه ای و بین المللی، و تشویق به گفت و گو و بحث از اهداف مجله است. در اختیار قرار دادن فرصت ابراز عقیده مکتوب به هنرمندان، مورخان هنر، موزه داران و سایر نویسندگان عالم هنر می تواند از دیگر اهداف این مجله باشد. هنر فردا هنرمندان برجسته ایرانی را معرفی و جریان های هنر آفرینی در ایران را مطرح و دورنمایی تازه از هنرمندان نوخاسته ترسیم خواهد کرد. پوشش نمایشگاه ها، همایش ها و رویدادهای هنری، مصاحبه، گزارش های شهری و مرور رویدادهای جهانی در کنار مقالات تحلیلی بر تنوع مطالب خواهد افزود. در کنار همه این ها، ستونی دائمی به تحلیلگران بازار هنر و قوانین مرتبط با آن اختصاص خواهد یافت که اطلاعاتی درباره عملکرد بازار هنر محلی و بین المللی هنر معاصر فراهم خواهد کرد.
بدین ترتیب مخاطبان هنر فردا دامنه وسیعی از افراد اعم از هنرمندان، چه حرفه ای و چه آماتور؛ محققان هنر، علاقمند به هنر معاصر غیر غربی و بویژه هنر ایران، دانشجویان هنر، دانشگاه های هنر و مجموعه داران و هنر دوستان را در بر می گیرد.
برگرفته از : http://www.artomorrow.com/far/index.asp?id=50&page=1&name=درباره%20ما
-------------------------------
* پی نوشت : خوندن این مجله ی وزین با صورت و محتوایی غنی و پرمایه را به همه ی دوستان پیشنهاد میکنم .
ببخشید این مجله هنوز انتشار پیدا میکند؟
چون من در سایتش که رفتم اخرین شماره اش برای پاییز 1390 بود.
۱۲ شهریور ۱۳۹۱
درود بر شما ، از دلایل انتشار نیافتن شماره های مربوط به سال جدید بیخبرم و امیدوارم که ادامه پیدا کنه .
من هم به تازگی از طریق یکی از دوستان با آخرین شماره ی این مجله که سال گذشته منتشر شده ، آشنا شدم . به نظرم در عرصه ی هنرهای تجسمی مجله ی پر محتوایی ست . قیمت آن 15000 هزار تومان است و میتونین این فصلنامه رااز قسمت کتاب فروشی خانه هنرمندان یا انتشارات مولی ( خیابان انقلاب ) تهیه کنید .
۱۳ شهریور ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید