در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مرجان رخشانی فر: حضور عکاسان ایرانی در بین برندگان مسابقه عکس مطبوعاتی جهان ۲۰۱۳
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:40:53

حضور عکاسان ایرانی در بین برندگان مسابقه عکس مطبوعاتی جهان ۲۰۱۳



اسامی ابراهیم نوروزی و مجید سعیدی در بین برندگان مسابقه عکس مطبوعاتی جهان ۲۰۱۳ (World Press Photo) برگ دیگری به افتخارات عکاسی خبری ایران در این مسابقه ... دیدن ادامه ›› معتبر افزود.

ابراهیم نوروزی با مجموعه عکس‌هایی با عنوان «قربانی عشق اجباری» به مقام اول بخش پرتره محیطی رسید. همچنین او در مجموعه عکسی با عنوان «عزادار» به مقام دوم بخش «staged portrait» دست یافت.وی دومین عکاس ایرانی پس از رضا دقتی است که توانسته است سه بار این جایزه را بدست بیاورد.

ابراهیم نوروزی در سال ۲۰۱۲ نیز با مجموعه عکس‌هایی از اعدام قاتل سریالی زنان در قزوین و اعدام چهار نفر از عاملین حادثه تجاوز گروهی در خمینی‌شهر به عنوان برگزیده دوم بخش «موضوعات معاصر» ورلدپرس انتخاب شده بود.



مجید سعیدی عکاس ایرانی آژانس عکس گتی ایمیجز نیز در بخش مسائل معاصر با مجموعه عکس «زندگی در جنگ» به مقام دوم دست یافت.


همچنین علی لطفی در بخش طبیعت، با تک‌عکس «میمون» از اندونزی به مقام دوم رسید. گفته می‌شود او ملیت ایرانی دارد.

اما اصلی‌ترین جایزه‌‌ی ورلد پرس فتو یعنی «عکس سال» نیز به اثری از پل هانسن، عکاس خبری سوئدی اهدا شد.



پیش از این جهانگیر زمانیان (۱۹۶۵)، جهانگیر رزمی (۱۹۷۹)، منوچهر دقتی (۱۹۸۳)، رضا دقتی (۱۹۸۳)، آلفرد یعقوب زاده (۱۹۸۵)، منوچهر دقتی (۱۹۸۵)، رضا دقتی (۱۹۸۶)، محمد فرنود (۱۹۹۰)، سیف الله صمدیان (۱۹۹۰)، رضا دقتی (۱۹۹۵)، عطا طاهر کناره (۲۰۰۳) و ابراهیم نوروزی (۲۰۱۲) موفق به دریافت این جایزه شده بودند. ضمن اینکه نام یک عکاس ناشناس با عکسی از ایران در سال ۱۹۸۲ نیز در میان برگزیدگان ورلدپرس فوتو به چشم می خورد.

همچنین در میان داوران این مسابقه بین المللی نیز نام آلفرد یعقوب زاده (۱۹۹۲ و ۲۰۰۴)، رضا دقتی (۱۹۹۷ و ۲۰۰۳) و منوچهر دقتی (۲۰۱۲) به چشم می خورد.
به امید موفقیت تمام عزیزان ایرانی در عرصه بین المللی
۲۸ فروردین ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید