در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Fahimeh Moussavi درباره نمایش یرما: برای کسانیکه موضوع نمایشنامه رو پرسیده بودن، یرما داستان زنیه که در حس
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:21:02
Fahimeh Moussavi (famoussavi)
درباره نمایش یرما i
برای کسانیکه موضوع نمایشنامه رو پرسیده بودن، یرما داستان زنیه که در حسرت داشتن بچه میسوزه و تمام تلاششو میکنه تا به آرزوش برسه. شوهرش مردی به قول اون یبسه که به این آرزوی همسرش بی توجهه و برعکس اشتیاق زنش به داشتن بچه،اون به دنبال یه زندگی آروم و یکنواخته. اطرفیان زن به منظور کمک به مشکل یرما پیشنهادات وسوسه آمیز و اغواگرانه ای بهش میدن در حالیکه یرما زن وفادار و اخلاق مداریه... تا اینکه... و باقی ماجرا رو خودتون ببینید :)
نوشته لورکا، ترجمه شاملو و کارگردانی رفیعی. این اسامی کافیه تا تماشاچی بدون اینکه منتظر پیشنهاد یا نظر دوستان بشینه به دیدن اجرا بره. و الحق که اجرای زیبایی بود. همه چیز خوب بود... و بازیها بزرگترین نقطه قوت کار بود از نظر من. موسیقی زنده ی کار هم عالی بود که توی لحظه لحظه ی اجرا روی کار نشسته بود. با دکور کارامد و طراحی لباس مناسب با شخصیتها، در تک تک صحنه ها تصاویر چشم نوازی خلق شده بود که بعد از اجرا مرتب جلوی چشمم میومد... صحنه ی رخت شستن زنان در حال غیبت و بدگویی، و صحنه رویارویی یرما و مرد جوان، صحنه کابوس و خیالات یرما، صحنه درگیری یرما و شوهرش...
با اینکه با تم نمایشنامه یعنی عشق شدید زن به مادر شدن و احساس بی ثمری و پوچی اون بخاطر نداشتن بچه ارتباط حسی نمیتونستم برقرار کنم و درک چنین حسرتی در دنیای واقعی برام سخته، ولی اجرای نقش یرما انقد خوبه که آدم باهاش همراه میشه و دوست داره اون هرطور شده به آرزوش برسه. همونقدر که در شکار روباه، سیامک صفری با نقش آغامحمدخان در ذهن من تا ابد ثبت شده ، نام یرما هم با نام نسرین درخشان زاده ثبت شد. :)
آخ، آخ، آخ...گفتی فهیمه جان. سیامک صفری توی "شکار روباه" یه دونه بود. و به نظرم بعد از اون مدام در پی تکرار موفقیت اون نقش در همه شخصیتهایی که بازی میکنه، حتی در "رومولوس کبیر"...
و چقدر همه توی یرما خیلی ساده خوب و درست بودند.

چهره خانم درخشان زاده من رو به شدت یاد سیما تیرانداز می انداخت، مدام به برشور نگاه میکردم تا اسم سیما تیرانداز رو پیدا کنم!
۰۴ خرداد ۱۳۹۲
چقد وسوسه کنندست این تعاریف از یرما. من هم امیدوارم هرچه زودتر به تماشاش بشینم و مثل شما دوستانی که دیدید لبریز از لذت تماشای یک تئاتر ناب بشم.
۰۶ خرداد ۱۳۹۲
منتظر خوندن نظر شما هم هستیم راجع به یرما جناب بهرنگ :)
۱۳ خرداد ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید