در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد بهتاش: راجع به آنتوان چخوف کمی اطلاعاتتون رو در اختیار بنده بذارید. چرا نمیتو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:44:08
راجع به آنتوان چخوف کمی اطلاعاتتون رو در اختیار بنده بذارید. چرا نمیتونم با متونش ارتباط برقرار کنم؟ چرا به نظر بقیه شاهکار میان اما به نظر من معمولی؟ و در نهایت دلیل چخوف کار کردن در ایران رو نمیفهمم! فضای نمایشنامه هاش ربطی به ما نداره.... مثلا من باغ آلبالو رو خوندم چیز خاصی دستگیرم نشد و یه چیز کاملا معمولی به نظرم اومد. یا مثلا ایوانف. هی آخرش دوس دارم بگم: خب، که چی؟! یا یه همچین چیزی!
بیتا نجاتی (tina2677)
آقای بهتاش عزیز،نحوه اجرای یک اثر ، تاثیر بسیاری در ارتباط برقرار کردن مخاطب با آن دارد.آیا نمایشنامه هایی که از چخوف خوانده اید را به تماشا هم نشسته اید؟ اگر در همه مواردی که اشاره کردید، پس از اجرا نیز ، متن را فاقد کشش برای برقراری ارتباط با خود یافتید، پس چخوف مناسب حال و هوای شما نیست.خود من نیز که تنها یک اثر از او خوانده ام و اجرایش را دیدم، علاقه ای برای دنبال کردن آثارش در خود نیافتم.لکن این مساله یکبار در مورد نویسنده دیگری برای من رخ داد که در آن مورد، مشکل ، نحوه اجرای اثر روی صحنه بود.باعث شد کلاً دلزده شوم.پس از تماشای یک نمایش دیگر از یک کارگردان و گروه اجرایی دیگر، پی بردم که کارگردان اول، فضای نمایشنامه و مقصود نویسنده را اصلاً درک نکرده و با فهم ِ خود ، کاری روی صحنه برده که منجر به تاثیر بد روی ذهن مخاطب شده است.
۲۷ دی ۱۳۹۲
بیتا نجاتی (tina2677)
من هم شخصاً ادبیات معاصر جهان را ترجیح می دهم ، وقتی نمایشنامه می خوانم،با ادبیات و فضای ترسیم شده توسط نویسندگان نو ، بیشتر ارتباط برقرار می کنم.البته این موضوع در مورد شکسپیر مصداق ندارد و اگرچه نثر او، نثر قدیم و داستانش ، مربوط به دوره قدیم است، بسیار از تماشای آثارش بر صحنه تئاتر یا بر پرده نقره ای، لذت می برم.
۲۷ دی ۱۳۹۲
علاوه بر شکسپیر برخی آثار کلاسیک یونان هم برای بنده چنین شکلی دارند..
۲۸ دی ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید