در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهرنگ درباره عکس‌های جیهان: اجرایی که کوچکترین شباهتی به تئاتر نداشت. پخش فیلم و صحبت دو گوینده (ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:46:39
اجرایی که کوچکترین شباهتی به تئاتر نداشت. پخش فیلم و صحبت دو گوینده (بازیگر؟!!) روی اون. همین و بس. در بهترین حالت می تونست یک گزارش مستند برای پخش از شبکه های تلویزیونی باشه.

برخی از تماشاگران وسط اجرا سالن رو ترک کردند. اونهایی که مونده بودند هم آخر نمایش هاج و واج بودند که این الان چی بود؟! چند ثانیه ای سکوت بعد از اجرا و بعد هم کف زدن بی حال چند نفر برای خالی نبودن عریضه.

در مورد موضوع (داستان؟!! نمایشنامه؟!!) این رو میتونم بگم که روایتی مستند از انقلاب مصر بود از انقلاب علیه مبارک تا تظاهرات علیه مرسی و کودتای نظامیان، از زبان خود گلودیا سوراچه و ریکاردو فازی که بصورت روخونی پیامهاشون در توییتر بود، پیامهایی که به شخصیتی در مصر به نام جیهان می دادند. برخی از این پیام ها روی صفحه نشون داده می شد و برخی دیگر به زبان انگلیسی یا ایتالیایی بیان می شد.

تنها نکته جالب این کار سوالی بود که در انتهای نمایش مطرح شد:
"چه چیزی رو باید از تو بگیرند... تا تو انقلاب کنی؟"
که با جواب جالب تر یکی از دوستانم همراه شد:
"عقل رو"
من خوشم اومد. شاید شبیه تئاتر نبود. اما همه اون چه که معمولا بهش «پشت صحنه» میگیم رو برامون روی صحنه آورده بود و برای منی که همیشه فقط در بین تماشاچی ها بودم و هیچ وقت راهی به پشت صحنه نداشتم این جالب بود.
داستان هم داستان یک نمایش نبود. داستان مصر هم نبود دقیقا. داستان چه جوری نوشته شدن یه نمایشنامه و چه جوری شکل گرفتن یه ایده بود. باز هم نه یک اثر که روند خلق اون اثر رو روی صحنه آورده بودن

البته مطمئنم خیلی از تماشاچیها نپسندیدنش. من معمولا وقتی تئاتری برم و توش چیزهای جدید ببینم راضی از سالن بیرون میام :)
۰۱ بهمن ۱۳۹۲
بهرنگ خان نیرومند کاملا با نظراتت موافقم مخصوصا که قبلش یک مونولوگ زیبا از مهندس با جلسه پرسش و پاسخ دیده بودیم به ارزش های مهندس بیش از پیش پی بردم:)
۰۳ بهمن ۱۳۹۲
علیرضا خان چه ربطی به مهندس داشت این؟! اما راست میگی ها اون هم یک پرفورمنس بود!:))
۰۴ بهمن ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید